• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تاکید کرد؛

ثبت‌نام اعضای حقیقی اتاق‌ها در مهلت قانونی

بر اساس آیین‌نامه دهمین دوره انتخابات هیات‌نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، دارندگان کارت‌های عضویت حقیقی برای رای‌دهی باید تا پایان روز 30 بهمن ماه 1401 به صورت الکترونیکی در سایت election.iccima.ir ثبت‌نام کنند. این انتخابات روز 20 اسفند ماه برگزار می‌شود...

انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، طی نامه‌ای رسمی به روسای هیات‌های نظارت بر این انتخابات در استان‌ها، از تغییر زمان برگزاری انتخابات خبر داد.
حسین میرمحمد صادقی، رئیس این انجمن، در این نامه با اشاره به تاخیر در شروع فعالیت انجمن، تعطیلات هفته گذشته و جاری، شرایطجوی، کثرت اعتراضات وارده به انجمن و مستندات ابرازی نامزدان و ضرورت بررسی دقیق آنها جهت حفظ حقوق داوطلبان اعلام کرده است که انجمن نظارت در دوازدهمین جلسه خود در تاریخ 24 بهمن ماه سال جاری، تقویم برگزاری انتخابات را تعدیل کرده است.
بدین ترتیب و برابر مصوبه اخیر انجمن نظارت بر انتخابات، تاریخ برگزاری این رویداد از 10 اسفندماه به روز شنبه 20 اسفندماه موکول شده است.
 در نامه رئیس انجمن نظارت آمده است که بر اساس مصوبه این انجمن، انتخابات به صورت نیمه‌رایانه‌ای برگزار شده و هیات‌های نظارت باید با هماهنگی انجمن نظارت ترتیبی اتخاذ کنند تا مقدمات برگزاری با رعایت تقویم انتخابات در چارچوب ضوابط قانونی فراهم شود. رعایت زمان‌بندی و تشریفات مندرج در تقویم وفق این ابلاغیه ضروری و غیر قابل تغییر بوده و مسئولیت هرگونه اقدام یا عدم آمادگی متوجه هیات‌ها خواهد بود.
همچنین طبق آیین‌نامه این انتخابات به اعضای حقیقی و حقوقی هر یک از اتاق‌های بازرگانی که در تاریخ انتخابات حداقل 2 سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته داشته باشند، اجازه داده شده در روز انتخابات از میان داوطلبان تایید شده، افراد موردنظر خود را انتخاب کنند.
لازم است توضیح داده شود که «دارندگان کارت‌های عضویت حقیقی» برای رای‌دهی در روز انتخابات باید حتماً  تا پایان بهمن ماه به صورت الکترونیکی در سایت  election.iccima.ir ثبت‌نام کرده و مدارکشان به تایید انجمن رسیده باشد. دارندگان کارت بازرگانی یا کارت عضویت حقوقی نیازی به ثبت‌نام الکترونیکی ندارند می‌توانند در روز رأی‌گیری پای صندوق حاضر شوند.
رای‌دهندگان حقیقی علاوه بر عضویت حداقل 2 ساله در اتاق بازرگانی، دست‌کم باید یکی از شرایط «ارائه اظهارنامه مالیاتی برای حداقل مدت یک‌سال در طول دوره عضویت» یا «ارائه فهرست پرداخت حق بیمه شاغلان تامین اجتماعی حداقل یک‌سال در طول دوره عضویت» یا «گواهی انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولیدکننده نمونه» یا «داشتن حداقل 2 سال سابقه مدیرعاملی یا عضویت در هیات مدیره شرکت‌های اقتصادی که حداقل یکی از شروط قبلی را احصا کند»، داشته باشند که این شرایط اهلیت باید به تایید انجمن نظارت رسیده باشد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6646
اخبار مرتبط
نظرات شما