• چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 15 May 2024

  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 15 May 2024
رییس کل دادگستری استان خبر داد

تدابیر قضایی مانع بیکاری ۹ هزار کرمانی شد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته از بیکاری حدود ۹ هزار کارگر و تکنیسین در استان جلوگیری شد و ده‌ها واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بودند به عرصه تولید بازگشتند...

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار استاندار کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه دادستان مرکز استان کرمان به صورت فعالانه در حوزه های مختلف اقدام کرده اظهار داشت: روسای حوزه های قضایی و دادستان های استان کرمان به صورت ویژه به حمایت از مسائل اقتصادی ورود کرده اند.
رییس کل دادگستری کرمان همچنین با اشاره به اینکه یکی از سیاست های قوه قضاییه کنترل ورودی پرونده ها به قوه قضاییه است، افزود: در سال گذشته توفیقات نسبی در این حوزه داشته ایم به طوری که در یکسال اخیر ۶۲۳ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نداشته ایم و این امر به معنای اثرگذاری اقدامات انجام شده در این حوزه است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که تلاش می کنیم نرخ ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را منفی کنیم ادامه داد: در راستای سیاست های پیشگیری از وقوع جرم برنامه های بسیار خوبی تدوین و اجرایی شده است و امروز شاهد نتایج این اقدامات هستیم که به عنوان نمونه از ۱۰ جرم اول استان، در هفت جرم کاهش داشته ایم و این امر نشان می دهد سیاست های پیشگیرانه قوه قضاییه تاثیرگذار بوده است.
به گزارش ایرنا، وی گفت: در سال گذشته دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان کرمان ۱۲۳ درصد افزایش داشته است و دیدارهای مردمی به صورت مستمر در سه شنبه هر هفته برگزار می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7773
اخبار مرتبط
نظرات شما