• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
با حضور 80 درصد سهامداران؛

مجمع گل گهر 39 تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شد. این مجمع به ازای هر سهم 39 تومان سود نقدی تقسیم کرد که این رقم معادل 65 درصد از سود قابل تقسیم شرکت است...


مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور 80 درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع به ازای هر سهم 39 تومان سود نقدی تقسیم کرد که این معادل 65 درصد از سود قابل تقسیم شرکت است. این سود ظرف ده روز آتی واریز خواهد شد تا در صورت تمایل سهامداران بتوانند در افزایش سرمایه پیش رو مشارکت کنند.
مدیر عامل صنعتی و معدنی گل گهر  در جمع سهامداران در خصوص عملکرد سال مالی ۱۴۰۱ این شرکت توضیح داد و گفت: گل گهر ۳۵ درصد از کنسانتره، ۲۸ درصد از گندله ۱۳ درصد از آهن اسفنجی و ۴ درصد از شمش فولادی کشور را تولید می کند.
وی گفت: گل گهر جز شرکت هایی است که زنجیره ارزش فولاد در آن کامل شده و درآینده نزدیک و با بهره برداری از طرح های توسعه ای به یکی از هلدینگ های  صنعت فولاد کشور بدل خواهد شد.
ایمان عتیقی در ادامه گفت: سال مالی ۱۴۰۱ درآمدی بالغ بر ۶۶ هزار میلیارد تومان محقق شد با وجود اینکه در این سال با کاهش قابل توجه قیمت ها روبرو بودیم اما انتظار داریم در سال مالی جاری با تحرکاتی،که در قیمت ها رخ داده  شاهد رشد قیمت  فروش باشیم.
وی افزود قیمت فروش گندله در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در حدود ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان بود که در سه ماهه نخست امسال به طور میانگین ۳۰ درصد رشد داشته است.
از طرفی امسال در قیمت کنسانتره نیز در حدود ۱۵ درصد رشد قیمت داشتیم و بر اساس گزارشات ماهانه منتشر شده در سه ماهه امسال در مقایسه با سه ماهه سال قبل ۶۰ درصد رشد ارزش فروش داشتیم.
عتیقی در خصوص کاهش قیمت ها گفت: کاهش قیمت ها در سال ۱۴۰۱ متاثر از افزایش ذخیره انبار ها در چین، جنگ اوکراین، افزایش هزینه ها و ... بوده است.
عتیقی به حقوق دولتی هم اشاره کرد و گفت:  در این خصوص نامه نگاری ها و پیگیری هایی را اجرایی کردیم اما بحث  حقوق دولتی و بهره مالکانه گل گهر ۷۵ درصد از سنگ آهن مصرفی خود را می خرد که مشمول حقوقو دولتی نمی شود و ۲۵ درصد مابقی مشمول می شود.
مدیر عامل گل گهر درباره سود شرکت هم گفت: ۲۴ هزار میلیارد تومان سود تلفیقی و ۱۶ هزار میلیارد تومان سود شرکت اصلی بوده است و بر اساس اهمیت تسریع طرح های توسعه ای ۲۹ همت بیش از برنامه سرمایه گذاری کردیم.
عتیقی در خصوص شرکت های زیرمجموعه گفت:  گهر زمین در سال مالی  اخیر ۱۲ هزار میلیارد تومان سود داشت و طرح های توسعه ای سودآوری در این شرکت تعریف شده است که در ۲-۳سال آینده آثار خوبی بر عملکرد این شرکت خواهد داشت.
وی افزود:شرکت توسعه آهن و فولاد طرح ورق با ظرفیت ۳ میلیون تن را پیش می برد که از تکنولوژی هات شارژ بهره مند می شود  و با توجه به شرایط خوراک را از طریق نوار نقاله دریافت می کند. این شرکت در دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
عتیقی اظهار داشت: حاشیه سود  شرکت سرمایه گذاری گل گهر سه برابر شده است و شرکت جهان فولاد نیز چند طرح توسعه دارد که امسال یکی از آنها به بهره برداری خواهد رسید.
عتیقی در پایان گفت: سند چشم اندازی تا سال ۱۴۱۰ طراحی شده است و انتظار داریم بخش عمده طرح های پروژه ما در سال جاری و یا طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و هدف شرکت تامین سنگ پایدار، تکمیل زنجیره ارزش، تکمیل زیر ساخت ها، تنوع دهی به سبد محصولات و توسعه تکنولوژی ها ، با توجه به ۵ شرکت زیر مجموعه که طرح های توسعه آن ها به زودی به بهره برداری خواهد رسید گل گهر  یکی از هلدینگ های صنعت فولاد کشور خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7808
اخبار مرتبط
نظرات شما