• شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024

  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024
در نشست شورای عالی اداری؛

اختیارات استانداران افزایش یافت

در جلسه امروز شورای عالی اداری اعلام شد که اختیارات و وظایف استانداران ارتقا یافته و بخشی از انتصابات مدیران استان، حتما باید با اخذ نظر مثبت استاندار صورت گیرد و نظارت بر این اختیارات با وزارت کشور خواهد بود.در این جلسه مصوب شد اختیارات استانداران از 50 بند به 75 بند برسد...

در این جلسه همچنین با توجه به افزایش پیچیدگی‌های محیطی و سازمانی، بازنگری‌های صورت گرفته در آیین‌نامه قبلی اختیارات و وظایف استانداران که مربوط به سال 1377 بود، به تصویب رسید.
بر این اساس اختیارات و وظایف استانداران ارتقا یافته و بخشی از انتصابات مدیران استان، حتما باید با اخذ نظر مثبت استاندار صورت گیرد و نظارت بر این اختیارات با وزارت کشور خواهد بود.
این مصوبه در راستای افزایش مسئولیت و مشارکت مسئولان استانی، شهری و مردم مناطق در حل مسائل و آبادانی کشور صورت گرفته که در قانون اساسی و همه رویکردهای نظام موضوعی کاملاً پذیرفته شده محسوب می‌شود و ساز و کارهای متنوعی برای آن در نظر گرفته شده که ارتقای جایگاه و هویت نهادی استانداری یکی از مهمترین این ساز و کارهاست.
به گفته میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور آیین نامه اختیارات استاندارن و فرمانداران از سال 77 تغییری نکرده و در جلسه امروز شورای اداری تائید شد از 50 بند به 75 بند برسد.
لطیفی در این باره گفت: یک بازنگری اساسی در این آیین نامه اختیارت استانداران و فرماندارن که از 25 سال تغییری نداشت صورت گرفت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7839
اخبار مرتبط
نظرات شما