• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه شهید باهنر تاکید کرد

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در موضوعات فرهنگی

رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه شهید باهنر کرمان بر ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و دیجیتال در موضوعات فرهنگی با توجه به نامگذاری کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام تاکید کرد...

دکتر محمدهادی زاهدی در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه شهید باهنر کرمان با تبریک دهه ولایت و امامت اظهار کرد: پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در بیان شأن و جایگاه امیرالمومنین علیه السلام فرمودند« اگر تمام درختان قلم و دریاها جوهر و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده شوند، نخواهند توانست فضائل علی بن‌ ابی‌طالب علیه‌السلام را احصا و شمارش نمایند».
وی همچنین با اشاره به نامگذاری ۱۴ تیرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز قلم، با تجلیل از اهالی قلم، افزود: قلم ودیعه و امانت الهی در دست انسان است.
زاهدی بیان کرد: یکی از رسالت اساتید و نخبگان، نگارش تجربیات و دستاوردهای علمی و پژوهشی است که هم موجب ماندگاری دانش کسب شده و هم ترویج علم است که مصداق حدیث گهربار زکات علم، نشر آن است.
مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم بر نقش آفرینی دانشگاه در انجام رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: امروز فضای فرهنگی استان کرمان بواسطه مضجع شریف شهیدسردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام نامگذاری شده لذا نیازمند داشتن یک نقشه راه و سند جامع فرهنگی است که نقش اساتید و نخبگان دانشگاهی در تدوین این نقشه‌ راه و سند فرهنگی بسیار حایز اهمیت است.
 وی با اشاره به تصویب سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در شورای عالی انقلاب فرهنگی بمنظور تولید محتوای دیجیتال و چندرسانه‌ای و توجه به فناوری و نوآوری‌های اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: فناوری‌ فرهنگی به آن دسته از فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که زمینه تلفیق و عجین نمودن مباحث فرهنگی و فناوری بمنظور حکمرانی هوشمندانه فرهنگی را فراهم می‌آورد.
زاهدی با اشاره به تحولات دیجیتال در دنیا و تاثیر آن بر سایر حوزه‌ها گفت: این تحولات دیجیتال همه حوزه‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده و بسیاری از کسب و کارها دچار تغییر و تحول شده اند و یکی از حوزه های متاثر و البته تاثیرگذار بر فناوری دیجیتال، حوزه آموزش است.
 وی این تحول دیجیتال را ملزم به تحقق آموزش عالی هوشمند عنوان کرد و گفت: در همین راستا دکتر زلفی گل وزیر علوم مسئولیت تدوین دستورالعمل آموزش عالی هوشمند را به مرکز فناوری اطلاعات وزارت علوم محول کرده و به زودی کارگروهی بمنظور تدوین این دستورالعمل تشکیل خواهد شد.
یاوران علمی، همراهان پیشرفت و تعالی دانشگاه
نشست صمیمانه اعضای کمیسیون دائمی هیئت امنا دانشگاه شهید باهنر کرمان با یاوران علمی دانشگاه در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
دکتر محمدهادی زاهدی رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه و مدیر کل اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر پیگیری و قول مساعدت درجهت حل مشکلات یاوران علمی دانشگاه؛ گفت: در چند سال گذشته اقدامات خوبی در جهت ارائه تسهیلات رفاهی و حل مشکلات یاوران علمی انجام پذیرفته است و امیدواریم که این روند همچنان ادامه پیدا نماید.
دکتر حسین اکبری فرد، رئیس دانشگاه  ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر به مدعوین، به افزایش این گونه نشست ها در جهت افزایش تبادل نظر بین جامعه ی دانشگاهی اشاره داشت و افزود: دانشگاه شهید باهنر ظرفیت های بسیار خوبی از نظر سرمایه انسانی کارآمد در جهت افزایش جایگاه و رتبه دانشگاه  دارد و یاوران علمی نقش بسیار موثری در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه دارند
در ادامه یاوران علمی به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و مسئولین نیز پاسخ هایی را در این زمینه ارائه نمودند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، در این نشست دکتر محمدهادی زاهدی رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء دانشگاه و مدیر کل اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، دکتر حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه، دکتر قاسم محمدی نژاد؛ مشاور رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ، دکتر اکبر نظری معاون اداری،مالی و مدیریت منابع، دکتر اسماعیل شریفیان معاون دانشجویی، دکتر وحید میرزائی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه حضور داشتند.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7890
اخبار مرتبط
نظرات شما