• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
عقب نشینی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر؛

کاهش چشمگیر حجم سرمایه‌گذاری در کریپتو

صنعت کریپتو در دوران رونق خود سرشار از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز بود و در سه ماهه اول سال 2022 رکورد 13 میلیارد دلار را به خود اختصاص داد، اما محیط تجاری چالش‌برانگیز و نرخ‌های بهره بالاتر عملاً جریان معاملات را تضعیف کرده است...

بر اساس داده‌های جدیدی که گلکسی ریسرچ منتشر کرده است، ممکن است بیت‌کوین و اتریوم دوباره در حال افزایش باشند، اما شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر همچنان در فضای کریپتو با رکود مواجهند.
شرکت‌های کریپتو و بلاک‌چین در سه ماهه دوم سال جاری شاهد سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر بوده‌اند. این نشان‌دهنده کاهش شدید نسبت به مدت مشابه سال قبل است، زمانی که شرکت‌های VC بیش از 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردند.
صنعت کریپتو در دوران رونق خود سرشار از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز بود و در سه ماهه اول سال 2022 رکورد 13 میلیارد دلار را به خود اختصاص داد. اما محیط تجاری چالش‌برانگیز و نرخ‌های بهره بالاتر عملاً جریان معاملات را تضعیف کرده است.
در این گزارش آمده است: «حجم سرمایه سرمایه‌گذاری‌شده هنوز به قاعده مشخصی دست پیدا نکرده است. افزایش نرخ‌ها همچنان اشتهای تخصیص‌دهندگان را برای شرط‌بندی روی دارایی‌های با ریسک طولانی مانند صندوق‌های ریسک‌پذیر کاهش می‌دهد
در نتیجه، این گزارش خاطرنشان می‌کند که مجموع سرمایه‌های ریسک‌پذیر سرمایه‌گذاری شده در شرکت‌های ارز دیجیتال اکنون برای پنجمین سه‌ماهه متوالی کاهش یافته است.
شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر نقشی حیاتی در تقویت فضای دارایی‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و تامین مالی رشد آن‌ها در ازای سهام یا توکن‌ها دارند.
این گزارش خاطرنشان کرده در حالی که مقدار پول نقدی که به شرکت‌های رمزنگاری وارد می‌شود به طور کلی کاهش یافته، تعداد معاملات از 439 در سه ماهه اول به 456 افزایش یافته است. معاملاتی که به طور خاص شامل شرکت‌هایی است که محصولات امنیتی و حریم خصوصی را تولید می‌کنند، 275 درصد رشد داشته است.
در فضای کریپتو، استارت‌آپ‌های متمرکز بر تجارت، مبادلات، سرمایه‌گذاری و وام‌دهی با ۴۷۳ میلیون دلار بیشترین سرمایه را جذب کردند. پس از آن شرکت هایی با محوریت Web3، NFTs، Gaming، DAOs و metaverse که 442 میلیون دلار دریافت کردند، بودند.
Magic Eden، بازار زنجیره‌ای متقابل NFT، در گزارش مربوط به معامله 52 میلیون دلاری اخیر خود که گلکسی ریسرچ گفت بزرگترین معامله در فضای NFT در سه ماهه است، در اخبار برجسته شده است.
با وجود مخالفت‌های نظارتی، گلکسی دیجیتال همچنین گزارش داد که استارت‌آپ‌های کریپتو در ایالات متحده همچنان مورد توجه جدی سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر قرار می‌گیرند، و این نشان می‌دهد که حمله نظارتی اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار به طور کامل سرمایه‌گذاران را منصرف نکرده است.
این گزارش خاطرنشان کرد که 45 درصد از حجم سرمایه سرمایه‌گذاری شده در شرکت‌های رمزنگاری به شرکت‌های مستقر در ایالات متحده هدایت شده است، پس از آن بریتانیا با 7.5 درصد و سنگاپور با 5.7 درصد قرار دارند.
همچنین فقدان فعالیت VC لزوماً مختص ارزهای دیجیتال نیست و توضیح داد که شرایط پولی سخت‌تر بر توانایی شرکت‌های VC برای جمع‌آوری سرمایه برای سرمایه‌گذاری‌های سراسری تأثیر گذاشته است.
اما این گزارش اذعان می‌کند که عوامل دیگری نیز می‌توانند نقش داشته باشند؛ شاید بتوان گفت بجسته‌ترین این عوامل، ورشکستگی‌هایی است که فضای کریپتو در سال گذشته را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8014
اخبار مرتبط
نظرات شما