• جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 31 May 2024

  • جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 31 May 2024
عملکرد نمایندگان اتاق کرمان در هیات‌های حل اختلاف ارزیابی می‌شود؛

چاره‌اندیشی برای تراکم پرونده در هیات‌ حل اختلاف

اتاق کرمان آمار آرای صادره نمایندگان اتاق کرمان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی (اعضای بند3) طی سه ماهه اول سال جاری را دریافت و عملکرد آن‌ها را برای کمک بیشتر به فعالان اقتصادی استان ارزیابی خواهد کرد...

در نشستی به منظور بررسی مسائل هیات های حل اختلاف مالیاتی با حضور عباس جبالبارزی عضو هیات رئیسه و محمد سلمانی مدیر امور مالیاتی اتاق کرمان، مدیرکل امور مالیاتی و مدیر دادرسی مالیاتی استان در محل اداره کل امور مالیاتی، مقرر شد با توجه به درخواست اتاق آمار آرای صادره نمایندگان اتاق کرمان در هیات های حل اختلاف مالیاتی (اعضای بند3) طی سه ماهه اول سال جاری ارائه تا عملکرد آن ها برای کمک بیشتر به فعالان اقتصادی ارزیابی شود.
همچنین در این نشست عنوان شد در صورت عدم حضور نمایندگان اتاق در سه جلسه متوالی هیات ها، مدیر دادرسی مالیاتی مراتب را به اتاق اعلام تا فرد دیگری جانشین او شود. اعلام آمار ماهانه پرونده های ارجاعی به اتاق از دیگر خواسته های مطرح شده در این نشست بود که با توجه به اینکه ورودی پرونده ها به هیات ها بسیار زیاد است و این موضوع موجب تراکم پرونده ها در هیات ها می شود، قرار شد کمیته ای متشکل از نمایندگان اداره کل امور مالیاتی و اتاق کرمان تشکیل تا مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی بررسی شود.
برطرف شدن ابهامات و تشویق فعالان اقتصادی برای اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم از جمله مزایای تشکیل این کمیته خواهد بود. در پایان نیز برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی در حوزه مالیاتی برای مودیان و نمایندگان اتاق در هیات ها توسط واحد آموزش اتاق کرمان مورد تاکید قرار گرفت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8044
اخبار مرتبط
نظرات شما