• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان خبر داد؛

ایجاد شهر صنایع پایین‌دستی مس در کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در نشست مسئولان جنوب استان کرمان در سالن اجتماعات معاونت بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه از ایجاد «شهر صنایع پایین دستی مس» در استان کرمان خبر داد...

امیر حسن زاده تکمیل اکتشافات معادن در جنوب استان را متذکر شد و گفت: در جنوب استان، آموزش مهارت را نیز باید دنبال کنیم. فرمانداران جنوب، بحث مهارت معدنی را جدی بگیرند چراکه فنی و حرفه‌ای در این زمینه پای کار است.
حسن‌زاده در پایان گفت: انتظار داریم با توجه به پتانسیل استان در صنعت مس، شهر صنایع پایین‌دستی مس در استان کرمان ایجاد شود.
 لزوم مساعدت مسئولان جنوب کرمان برای آغاز به‌کار معدن کرور
مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این نشست گفت: معدن مس سرچشمه معدنی در ابعاد جهانی با ذخیره 9میلیون تن است که سبب اشتغال و آبادانی برای منطقه شده است.
حسین محققی با اشاره به گذشت 15سال از زمان اکتشاف معدن مس کرور در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: این معدن با ذخیره 500میلیون تنی یکی از معادن مهم مس در کشور محسوب می‌شود که کارخانه تغلیظ 85هزارتنی برای آن پیش‌بینی شده و اگر برداشت 2میلیون در سال داشته باشد، 1000تن کاتد می‌توان از آن برداشت شود.
 وی کمک استانداری و مسئولان منطقه را برای آغاز به‌کار معدن کرور ضروری دانست و گفت: کار اکتشافی در این معدن لازم است و باید شرایط منطقه‌ای مهیا شود تا فعالیت صورت گیرد.
مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم‌چنین از احیای صنایع پایین‌دستی مس و کار تحقیقاتی در این زمینه خبر داد.
اشتغال ۴۳۰۰ نفری مردم جنوب کرمان در حوزه صنعت و معدن
 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز با اشاره به بازدید از مجتمع مس سرچشمه، گفت: همه ما باید سفیرانی برای کمک به سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در جنوب استان کرمان باشیم.
 مسلم مروجی بیان کرد: اشتغال جنوب استان برپایه کشاورزی و معدن است و اشتغال به‌کار در حوزه صنعت و معدن در جنوب استان از حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در سال ۹۸ به ۴۳۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
  فرماندار رفسنجان نیز استان کرمان را بهشت معادن و کشاورزی برشمرد و گفت: ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان قرار دارد و از این نظر، وضعیت کنونی اشتغال و اقتصاد استان، زیبنده نیست.
به گزارش روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه،حسین رضایی معادن را یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی در استان دانست و بیان کرد: مس درآمد پایدار خوبی دارد و با توجه به ذخایر خوبی که فلز مس در کشور و بویژه استان کرمان دارد، امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را فعال‌تر و شکوفاتر کنیم.
 لزوم تسریع در بهره‌برداری از معدن مس کرور
 دادستان عنبرآباد نیز خواستار کار جهادی برای به چرخه تولید رساندن معدن مس کرور شد و افزود: درخواست دیگر ما، ذخیره منابع مالی معادن جنوب در بانک‌های جنوب استان است تا از قبل آن تسهیلات، وام کارگشایی و... به مردم داده شود و برکات آن به مردم برسد.
 برپایه این گزارش، در این نشست، آقایان سراجی فرماندار منوجان، شعبانی فرماندار کهنوج، فلاح‌کهن فرماندار قلعه‌گنج، میرشکاری فرماندار فاریاب و بلندنظر فرماندار جیرفت نیز به بیان نقطه‌نظرات خود و چالش‌های توسعه صنعتی در شهرستان‌های یادشده پرداختند.



 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8379
اخبار مرتبط
نظرات شما