• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق کرمان مطرح کرد

عدم توازن سرمایه گذاری ها و ظرفیت ها در کرمان

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق کرمان با بیان اینکه سرمایه گذاری ها در استان متناسب با ظرفیت ها شکل نگرفته، گفت: با وجود سرمایه گذاری بسیار زیاد در استان میانگین درآمد مردم استان پایین تر از میانگین کشور است...

علی نقوی، به همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 200 عنوان فرصت سرمایه گذاری احصا شد و 30 پروژه، مگا پروژه و پروژه های سرمایه گذاری در این همایش معرفی شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در سطح متفاوتی به سرمایه گذاران خدمات ارائه می دهد که امیدواریم سایر مجموعه ها نیز در این حوزه متفاوت از گذشته عمل کنند. رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی و احداث اتاق ایران به مجموعه چالش ها و موانع توسعه و سرمایه گذاری در استان اشاره و تصریح کرد:  در این رابطه می توان به چالش امنیت سرمایه گذاری در ساختار اقتصادی کشور، تحریم های بین المللی و ایزوله شدن کشور از فضای جهانی، موانع موجود در فضای کسب و کار و صدور مجوزها، ضعف در فرهنگ کار و سرمایه گذاری در استان، مجموعه مشکلات تامین مالی از طریق سیستم بانکی، مشکلات تامین مالی از محل بازار سرمایه و نهادهای مالی بین المللی اشاره کرد.
نقوی اظهار کرد: همچنین سایر چالش ها مانند ضعف در روابط بین المللی و موانع پیش روی جذب سرمایه گذاری خارجی، ضعف در تامین زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری، چالش های مرتبط با نیروی انسانی، عدم بهره گیری موثر از اسناد بالادستی استان با هدف تدوین نسخه نوین سند توسعه پایدار استان کرمان، عدم به روز رسانی مستمر بانک اطلاعات سرمایه گذاری و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و اتکای اقتصاد استان به صنایع بزرگ و عدم تعادل های منطقه ای در استان در حوزه سرمایه گذاری مطرح است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8467
اخبار مرتبط
نظرات شما