• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
17 و 18 آبان سومین کنفرانس گردشگری بیابان لوت؛

استفاده از ظرفیت کویر برای توسعه گردشگری

رئیس اتاق کرمان در نشست جمعی از اعضای کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق گفت: معرفی و شناساندن جاذبه های زمین شناسی، کویر و پرداختن به ژئوتوریسم می تواند در اولویت برنامه ها و فعالیت های گردشگری استان باشد و برای تحقق آن باید تلاش کرد...

سیدمهدی طبیب زاده افزود: در استان از کنار هر جاده ای که عبور می کنیم ظرفیت ها و جاذبه های زمین شناسی بسیاری وجود دارد که متاسفانه چندان به این مقوله پرداخته نشده است. وی ادامه داد: همچنین کویر نیز از جاذبه های بسیار نادر و مهم کرمان است و با توجه به اینکه علاقمندان بسیاری دارد می تواند یکی از مقاصد گردشگری در سطح بین المللی باشد.
طبیب زاده، با اشاره به برگزاری همایش دو سالانه بین المللی بیابان لوت در آبان ماه سال جاری به میزبانی کرمان و با محوریت دانشگاه شهید باهنر خاطرنشان کرد: پیش از این نیز دو همایش دیگر به میزبانی بیرجند و سیستان و بلوچستان انجام شده که امیدواریم سومین آن در کرمان به بهترین شکل اجرا شود. رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: امیدواریم در کنار مباحث علمی مطرح شده در این همایش به موضوعات و معرفی جاذبه های گردشگری نیز پرداخته شود و آغازی برای تحول گردشگری کویر باشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، وی از آمادگی اتاق کرمان برای هماهنگی با دستگاه های مختلف در زمینه برگزاری این همایش خبر داد و گفت: پرداختن به این موضوع می تواند به توسعه استان کمک کند. در ادامه عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان و رئیس همایش دوسالانه بین المللی بیابان لوت بیان کرد: این همایش می تواند فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های استان به طور عام و گردشگری بیابان لوت به طور خاص باشد. حسین غضنفرپور افزود: با توجه به بین المللی بودن این رویداد باید تمام توان و ظرفیت استان برای این همایش به کار گرفته شود تا بتواند پایه گذار انواع گردشگری در استان باشد.
گفتنی است با توجه به پتانسیل ها و قابلیت های بی نظیر بیابان لوت در زمینه گردشگری، گروه جغرافیای دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی تکمیل برنامه ها و ادامۀ اهداف دو کنفرانس قبلی با برگزاری سومین کنفرانس گردشگری بیابان لوت (فرصت های محلی و بین المللی) در 17 و 18 آبان ماه 1402، ضمن معرفی قابلیت ها و توانمندی های بیابان لوت در زمینۀ گردشگری و انرژی های تجدیدپذیر، به دنبال هم افزایی دانشگاهها، مراکز پژوهشی، دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی فعال در حوزۀ گردشگری است تا زمینۀ هرچه بیشتر رونق اقتصادی و توانمندسازی جوامع محلی را در این منطقه فراهم نماید. بیابان لوت به عنوان نخستین اثر طبیعی ثبت شدۀ کشور در میراث جهانی است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8515
اخبار مرتبط
نظرات شما