• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
گزارش اکونومیست از سیل مهاجرت پس از جنگ با اوکراین؛

روس ها به کدام کشورها پناه بردند؟

فرار روس‌ها از دست پوتین. اکونومیست به تازگی در گزارشی به مقوله مهاجرت روس‌ها پرداخته و به این نکته اشاره کرده که جنگ میان روسیه و اوکراین، منجر به مهاجرت روس‌ها از روسیه شده است...

از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین تا کنون، سیلی از مهاجران روس به راه افتاده است.
برخی آمار و ارقام نشان می‌دهند که بیش از 300 هزار روس در نخستین ماه‌های آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین، از روسیه گریخته‌اند و موج دوم مهاجرت هم از زمانی آغاز شده که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مردان را وادار به شرکت در جنگ کرده است.
اکونومیست به تازگی در گزارشی به مقوله مهاجرت روس‌ها پرداخته و به این نکته اشاره کرده که جنگ میان روسیه و اوکراین، منجر به مهاجرت روس‌ها از روسیه شده است.
کرملین تا کنون به صورت رسمی داده یا آمار و ارقامی از مهاجرت روس‌ها پس از جنگ، منتشر نکرده است. با این حال، برآوردها نشان می‌دهد حدود 500 هزار تا 1 میلیون نفر از مردم روسیه از ابتدای جنگ تا کنون در مراحل مختلف، از روسیه گریخته‌اند.
روس‌ها به کجا پناه برده‌اند؟
جنگ میان روسیه و اوکراین از فوریه 2022 آغاز شده و اکنون بیش از یک سال از آن تاریخ می‌گذرد. در این مدت، بخش زیادی مردم روسیه به کشورهای دیگر پناه برده‌اند.
اکونومیست مدعی شده که بیشترین کشورهای پذیرنده روس‌ها، کشورهای قزاقستان و صربستان بوده‌اند که هر کدام، 150 هزار نفر از مردم روسیه را به خاک خود راه داده‌اند. پس از آن ارمنستان و ترکیه بزرگ‌ترین پذیرنده‌های مهاجران روس بوده‌اند.

البته این داده‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارند، به این خاطر که داده‌های شفاف و روشنی در این زمینه به صورت رسمی از طرف دولت روسیه منتشر نشده است.
طبق گزارش اکونومیست، مهاجرت از روسیه پوتینی، امر جدیدی نیست و طی 19 سال نخست حکمرانی پوتین بر روسیه، بالغ بر 1 میلیون و 600 هزار تا 2 میلیون نفر از مردم روسیه به سایر کشورها مهاجرت کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مهاجران روس این است که اغلب آن‌ها به طبقه ثروتمند در روسیه تعلق دارند.
مهاجرت از روسیه در حالی رخ داده که این کشور با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. عمده کسانی‌که از این کشور گریخته‌اند، در دسته نیروی کار ماهر قرار می‌گیرند؛ این مسئله می‌تواند دولت پوتین را در روسیه با مشکل مواجه کند.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8582
اخبار مرتبط
نظرات شما