• شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024

  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024
قبل از سرمایه‌گذاری به خوبی آموزش ببینید؛

برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم؟

افرادی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین پیچیده است. اما زمانی که در مورد آن تحقیق کرده و آموزش ببیند، متوجه خواهند شد که کار کردن در بازار ارزهای دیجیتال بسیار آسان است...

برای شروع سرمایه‌گذاری یا معامله در بیت‌کوین به یک حساب کاربری در یک صرافی و یک کیف پول معتبر نیاز دارید.
اگر به عنوان یک کاربر داخل ایران در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، برای خرید و فروش بیت کوین باید در یک سایت صرافی معتبر ثبت‌نام کنید. سپس به‌راحتی می‌توانید با کارت بانکی خود به‌طور مستقیم بیت کوین خرید و فروش کرده و یا ارزهای دیجیتال دیگر خود را به بیت کوین تبدیل کنید. اگر در خارج از ایران هستید، برای خرید و فروش بیت کوین، باید از کارت اعتباری یا حساب بانکی خود استفاده کرده و با یک صرافی بیت کوین خارجی کار کنید.
قبل از خرید بیت کوین
حریم خصوصی و امنیت از مسائل مهم برای سرمایه‌گذاران بیت کوین است. هر شخصی که کلید خصوصی یک آدرس عمومی در بلاک چین بیت کوین را به دست آورد، می‌تواند به اموال اشخاص دسترسی پیدا کند. در نتیجه توجه داشته باشید که کلیدهای خصوصی باید مخفی نگه داشته شوند زیرا اگر مجرمان از دارایی‌های بزرگ شما مطلع شوند، ممکن است اقدام به سرقت آنها کنند. توجه داشته باشید که هر کسی می‌تواند موجودی آدرس عمومی که شما استفاده می‌کنید را ببیند. یک فرد می‌تواند چندین آدرس عمومی برای خود ایجاد کند و بعد از انجام این کار، می‌تواند ذخیره بیت‌کوین خود را در بسیاری از آدرس‌ها توزیع کنند.
برای خرید بیت‌کوین باید چند مرحله را طی کنید:
پیدا کردن و نصب کیف پول بیت کوین معتبر
پیداکردن صرافی معتبر بیت کوین
انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و دریافت در کیف پول
پیدا کردن و نصب کیف پول بیت کوین معتبر
شما برای اینکه بیت‌کوین‌های خریداری شده خود را در مکانی امن نگه دارید، نیاز به یک کیف پول معتبر دارید. کیف پول بیت کوین مانند حساب بانکی است که از آن می‌توان برای دریافت، ذخیره و ارسال بیت کوین استفاده کرد.
امروزه کیف پول‌های بیت کوین دارای تنوع زیادی هستند و با اسم‌های مختلف عرضه می‌شوند. کیف پول‌‌ها، نرم‌افزاریهای رایگانی هستند که به‌راحتی روی گوشی‌های تلفن همراه (اندروید و iOS) یا کامپیوترهای شخصی (ویندوز، لینوکس و مک) نصب می‌شوند. البته یکسری از کیف پول‌ها هم با مرورگرهای اینترنتی (مانند کروم) کار می‌کنند و تحت‌وب‌ هستند و به راحتی می‌توان به آنها متصل شد. انواع دیگر از کیف‌پول‌ها مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری هم وجود دارند که دارای امنیت بیشتری هستند. این کیف پول‌ها به‌شکل فیزیکی موجود هستند و باید خریداری شوند.
امروزه نرم‌افزار تراست والت (Trust Wallet) بین کابران بسیار محبوب است. این کیف پول  بسیار گزینه مطمئنی است که برای شروع می‌توانید استفاده کنید. کیف پول تراست والت که دارای بیشترین تعداد نصب در بین تمام کیف پول‌ها است، فقط برای موبایل در دسترس است.
با استفاده از آدرس کیف پول بیت کوین، می‌توانید بیت کوین‌های خود را دریافت کنید. این آدرس را باید در هنگام خرید ارائه کنید. آدرس بیت کوین یک رشته متنی مثل شماره حساب بانکی است که در داخل کیف پول (از قسمت Receive) در اختیار شما قرار می‌گیرد.
پیداکردن صرافی معتبر بیت کوین
ثبت نام در صرافی ارزهای دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که  ارزهای دیجیتال را بخرید، بفروشید و نگهداری کنید. به طور کلی بهترین روش استفاده از صرافی این است که کاربران پس از خرید و فروش، رمزارزها خود را به کیف پول آنلاین شخصی خود برای حفظ امنیت انتقال دهند.
امروزه انواع مختلفی از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد. برخی صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که ناشناس بمانند و کاربران را ملزم به وارد کردن اطلاعات شخصی نمی‌کنند. چنین صرافی‌هایی به‌طور مستقل فعالیت می‌کنند و همچنین غیرمتمرکز هستند.
اگر در ایران زندگی می‌کنید، می‌توانید بیت کوین را با ریال و کارت بانکی از صرافی ارز دیجیتال ایرانی (کلیک کنید)  به صورت مستقیم خرید کنید. اگر در اینترنت  کلمه «خرید بیت کوین» را جستجو ‌کنید، با تعداد زیادی از وب‌سایت صرافی ایرانی مواجه می‌شوید.
طبق آمار بدست آمده، وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل معتبر هستند. تفاوت این سایت‌ها در قیمت و کیفیت خدمات آنها بوده که متفاوت عمل می‌کنند. به عنوان مثال، تفاوت صرافی بازار ارزهای دیجیتال در نقدشوندگی بالاتر، پشتیبانی بهتر و یا کارمزد کمتر است. البته توجه داشته باشید که نباید فقط به گوگل اتکا کنید و قبل از انتخاب صرافی و ثبت‌نام در آن، به خوبی در مورد اعتبار آن تحقیق کرده و مطمئن شوید. ازجمله مهم‌ترین مواردی که باید در مورد صرافی‌ها بررسی کنید، عبارتند از:  بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه.
انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
علت انجام احراز هویت این است که صرافی مطمئن شود شما همان شخصی هستید که ادعا می‌کنید و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را خریداری می‌کنید. این کار به منظور جلوگیری از کلاهبرداری‌ و پولشویی احتمالی انجام می‌شود. در صرافی‌های داخل از ایران باید اطلاعات هویتی خود، شامل اطلاعات پایه، اطلاعات بانکی و یک تصویر سلفی‌ با کارت‌های شناسایی خود اعم از کارت ملی، گواهینامه وغیره ارسال کنید.
اطلاعات پایه شما شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد (به طور کامل و دقیق و مطابق با اطلاعات کارت ملی خود)، جنسیت، مدرک تحصیلی می‌شود. توجه داشته باشید که در مراحل بعدی فرآیند احراز هویت، باید اطلاعات محل سکونت خود که شامل استان محل سکونت، شهر محل سکونت، تلفن ثابت و آدرس دقیق محل سکونت است را وارد کنید. دلیل اهمیت این قسمت برای ارتقاء سطح کاربری و استفاده از امکانات ویژه است.
در بیشتر صرافی‌های خارجی اگر با مبالغ پایین کار کنید، به احراز هویت نیازی نیست. اما در صورت مشکوک‌شدن صرافی به هویت شما، احتمال درخوست احراز هویت وجود دارد. معمولا در صرافی‌های خارجی احراز هویت با پاسپورت انجام می‌شود. اگر داخل ایران هستید، توجه داشته باشید که به‌دلیل تحریم‌ها، اغلب اوقات احراز هویت با پاسپورت ایرانی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.
خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و دریافت در کیف پول
بعد از اینکه در صرافی احراز هویت را انجام دادید، می‌توانید حساب صرافی خود را با کارت بانکی خود به‌صورت آنلاین شارژ کنید. سپس با ثبت سفارش خرید، بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را بخرید. بعضی از صرافی‌ها بیت کوین پس از خرید ارز، آن را روی کیف پول‌های موجود روی سایت ذخیره می‌کنند. اما برای امنیت بیشتر بهتر است که بیت کوین‌ خود را به کیف پول شخصی ارسال کنید.
خریداران و فروشندگان در بیشتر صرافی‌های ایرانی، افراد حقیقی هستند. در نتیجه صرافی فقط نقش واسطه را ایفا می‌کند و از هر سفارش اندکی کارمزد برای خدمات خود برداشت می‌کند.
کلام آخر
پس از فعال شدن حساب کاربری در صرافی‌، افراد می‌توانند فعالیت سرمایه‌گذاری و خرید و فروش بیت کوین در بازار ارز دیجیتال را شروع کنند. اما توجه کنید از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به شدت پر ریسک است باید قبل از سرمایه‌گذاری به خوبی آموزش ببینید. قبل از شروع فعالیت در این بازار به خوبی مطالعه کرده و از مشاوره سرمایه‌گذاران فعال در این زمینه کمک بگیرید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8713
اخبار مرتبط
نظرات شما