• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
بانک 115 همتی؛

تقسیم سود 231 ریالی در مجمع رسالت

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت دوم بانک قرض الحسنه رسالت با حضور بیش از ۳۶ درصد سهامداران رسالت برگزار شد و اعضای هیات مدیره این بانک گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند...

منابع بانک قرض الحسنه رسالت ظرف 6 ماه ابتدایی سال جاری از 90 همت به 115 همت رسیده و از سود سال گذشته به هر سهم رسالت 231 ریال تعلق گرفت.
بانک 115 همتی
بر همین اساس و با تاکید بر سیاست های ترسیم شده رسالت، این بانک تمام الکترونیک و بدون شعبه بوده و هزینه نیروی انسانی و شعبه داری حذف و به توسعه فرهنگی مصرف خدمات بانکی الکترونیکی اختصاص یافته است.
همچنین منابع این بانک در ظرف 6 ماه ابتدایی سال جاری از 90همت به 115 همت رسید.
در این مجمع تاکید شد که روند بانکداری دیجیتال در بانک قرض الحسنه رسالت به خوبی محقق شده و در مرحله پایانی قرار دارد و در حال جمع آوری رسوبات بانکداری سنتی است.
سهم 95 درصدی سفته الکترونیک
با اشاره به سیاست های توسعه ای بانک قرض الحسنه رسالت اظهار شد که هزینه شعب مانندit از این بانک به طور کامل حذف شد.
همچنین این بانک خواهان در آمد از فروش بوده به طوری که۶۰۰ میلیارد تومان از بخش حذف برخی هزینه ها ، درآمد کسب شد.
همچنین از سال گذشته2  میلیون سفته الکترونیک ثبت شده که حدود ۹۵درصد این سفته ها مربوط به این بانک است.
یادآور می شود؛ اواخراردیبهشت ماه سال جاری چک الکترونیک دربانک قرض الحسنه رسالت رونمایی شد.
در حال حاضر بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان اولین و تنها بانک بدون شعبه کشور فعالیت دارد و دارای روزانه 6 میلیون تراکنش است.
البته تمام وام ها در این بانک به صورت غیرحضوری پرداخت می شود.
حذف کارمزد
قابل ذکر است، یدر این بانک طرح توسعه پایدار تعریف شده که بانک بدون کارمزد در این برنامه ها را مد نظر قرار داده است.
با توجه بر اینکه رسالت بانک قرض الحسنه مردمی بوده بنابراین هدف و ماموریت اصلی آن نیزقرض الحسنه به شمار می رود.
از آنجایی که ازابتدای فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت وام بدون کارمزد در اولیوت برنامه ها قرار داشته  اخیرا روش اجرایی حذف کارمزد وام به تصویب شورای فقهی بانک مرکزی رسیده که در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.
 البته آشنایی با خدمات الکترونیک و داشتن امضای دیجتیال بهره مندی از چک الکترونیک  در این بانک را تسهیل و عدم استفاده از کاغذ و مراجعه حضوری، عدم خط خوردگی، جعل و تغییر امضا از جمله مزایای استفاده از چک الکترونیک به شمار می رود.
تقسیم سود 10 درصدی
با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ قرض الحسنه هدف اصلی سهامداران و بانیان بانک قرض الحسنه رسالت قلمداد می شود؛  بنابراین رسالت امروز به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه مردمی کشور با عملیاتی کردن بانکداری بدون شعبه (دیجیتال) هیچگونه تعدیل نیرویی نداشته است.
در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران بانک قرض‌الحسنه رسالت و با تاکید بر دستورالعمل بانک مرکزی، ۱۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران رسالت تعلق گرفت و ۲۳۱ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8851
اخبار مرتبط
نظرات شما