• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
گزارش کوین تلگراف؛

سرقت بزرگ «اتریوم» توسط هکرها

هکرهای امنیتی با نفوذ به شرکت «اف‌تی‌ایکس» (FTX) توانستند حجم قابل توجهی اتریوم را سرقت کنند.

شرکت «اف‌تی‌ایکس» (FTX) که پیش‌تر به عنوان یک صرافی رمزارز شناخته‌شده فعالیت می‌کرد اما دچار ورشکستگی شد، روز شنبه (8 مهر) هدف هکرهای امنیتی قرار گرفت. در نتیجه این اتفاق، بیش از 10 هزار اتریوم به ارزش 17 میلیون دلار به سرقت رفت و اتریوم‌های سرقت‌شده به پنج آدرس متفاوت انتقال داده شدند؛ آدرس‌هایی که به مدت چندماه بدون فعالیت بودند.
به نوشته کوین تلگراف، از میان اتریوم‌هایی که هک شده‌اند بیش از 7700 اتریوم معادل حدود 13 میلیون دلار توسط یک آدرس مرتبط با این هک امنیتی به روتر «تورچِین» (THORChain) و قرارداد «رِیل‌گان» (Railgun) ارسال شدند. تورچِین یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌ها را در شبکه‌های مختلف بلاک‌چین مبادله کنند. ریل‌گان نیز یک قرارداد هوشمند در داخل تورچین است که این مبادلات را تسهیل می‌کند.
به علاوه، هکرها 2500 اتریوم به ارزش حدود 4 میلیون و 19 هزار دلار را با قیمت متوسط 27 هزار دلار به ازای هر توکن، به بیت‌کوین تبدیل کردند. در زمان این هک امنیتی که در روز شنبه رخ داد، برآوردهای اولیه نشان داد که حدود 50 هزار اتریوم به سرقت رفته که بعدا تکذیب شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8913
اخبار مرتبط
نظرات شما