• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
تلنگر دادستان کرمان در نشست رفع موانع تولید بم؛

حمایت از تولیدکننده با قوانین ۵۰ سال قبل؟

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان در جلسه کارگاه رفع موانع تولید که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد،گفت: یکی از مواردی که فعالان اقتصادی در بحران ها و مقاطع مختلف زمانی از مسئولان و تصمیم سازان مطالبه می کنند، حمایت فوری از تولید در تدوین قوانین است...

مهدی بخشی افزود: مشکل این است که در پاره ای موارد با قوانین ۵۰ سال قبل و در شرایط تحریم شعار حمایت از فعالان اقتصادی به عنوان جهادگران و سربازان این جبهه‌ را سر می دهیم، این در حالی است که حتی با قوانین ۱۰ سال قبل و بخشنامه های چهار سال قبل نیز نمی توان از تولیدکننده حمایت کرد .
وی یادآور شد: بازدیدها مسئولان قضایی از مجموعه های بزرگی که اشتغال‌زایی بالا دارند با هدف گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی انجام می شود، زیرا افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باعث کاهش بزهکاری و جرم و جنایت می شود.
بخشی بیان کرد: اگر بخواهیم اشتغال و ظرفیت تولید را افزایش بدهیم باید از ظرفیت های سرمایه گذاری سایر استان ها نیز جذب کنیم اما برنامه ریزی لازم در این زمینه باید صورت گیرد تا دچار مشکلاتی مانند افزایش شدید اجاره خانه در سیرجان نشویم که هم اکنون قیمت ها از مرکز استان نیز بیشتر شده است .
یکی از مشکلات فعالان اقتصادی ضعف همکاری بانک‌ها است
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: یکی از مشکلات عمده فعالان اقتصادی در زمینه ضعف همکاری بانک ها است، این گونه احساس می شود که بانک ها حرف تولید کننده را متوجه نمی شود و بعضاْ، دستگاه قضا نیز متوجه مشکلات آنان نمی‌شود .
بخشی با تاکید بر آموزش تخصصی در دستگاه قضا اظهار داشت: دستگاه قضایی باید به سمت تخصصی شدن برود و کسی که یک موضوع گمرکی را بررسی می کند باید در این زمینه تبحر داشته باشد و رسیدگی های دستگاه قضایی تخصصی شود، همچنین نیاز به قاضی ویژه برای مسایل تجاری و پزشکی و دیگر موارد به شدت احساس می شود .
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه از بعد اغتشاشات، ورود سلاح به کشور به ویژه در جنوب استان کرمان افزایش یافته بود، با تلاش‌های نیروهای انتظامی و سربازان گمنام نظارت و کنترل برای جلوگیری از افزایش این آسیب تشدید شده و هم اکنون امنیت مناسبی در مناطق شرق استان برقرار است .
بخشی ادامه داد: بحث تامین امنیت از نیازهای زیربنایی در توسعه است و برای منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید نیز تامین آن باید مدنظر باشد، .
همچنین وعده داد در ارتباط با ساماندهی بحث ضایعات تیمی تشکیل شود و پیش مصوبه ای در این زمینه آماده شده و ظرف مدت ۲ هفته آینده در مرکز استان در جلسه ای مورد بررسی قرار گیرد تا این مشکل نیز حل شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه تعدادی از مدیران شرکت های خودروسازی فعال در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مشکلات خود را از جمله تخصیص ارز، کمبود نیرو، مشکلات ترخیص کالا و گمرک که در بحث تولید با آن روبرو هستند بیان کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8963
اخبار مرتبط
نظرات شما