• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
استاندار کرمان پیشنهاد داد؛

ساختمان شرکت فرش به بخش خصوصی واگذار شود

استاندار کرمان در کمیته فرش دستباف استان کرمان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف ساختمان شرکت فرش کرمان، گفت: باید این ساختمان به بخش خصوصی واگذار شود زیرا دولت نمی‌تواند از آن نگهداری کند و بخش خصوصی ضمن نگهداری از آن می‌تواند از امکان گردشگری این ساختمان نیز بهره ببرد...

محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه انجام برخی اقدامات که برای احیای صنعت فرش دستباف کرمان ضروری است، افزود: سال گذشته تمام انگیزه ها برای احیای فرش دستباف کرمان از ساختمان شرکت فرش کرمان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه ساختمان شرکت فرش کرمان مجموعه بسیار بزرگی است که ظرفیت بسیار خوبی دارد، ادامه داد: دسترسی راحت برای مردم از مزایای این ساختمان است.
استاندار کرمان با تاکید براینکه بخشی از ساختمان شرکت فرش کرمان باید تبدیل به موزه شود، اظهار داشت: امکان تولید فرش نیز در این ساختمان باید فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه فرش ظرفیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای استان کرمان است، افزود: بخش اقتصادی فرش در زندگی روزمره مردم کرمان نقش زیادی داشته و دارد.
فداکار با اشاره به رواج صنعت فرشبافی در مناطق شمالی استان کرمان طی سالیان گذشته ادامه داد: ۳۰ سال قبل درآمد اصلی بسیاری از روستاها و شهرهای کرمان مانند راور و گلباف از طریق قالی بافی بود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت فرش به لحاظ فرهنگی نیز در استان کرمان بسیار اثرگذار بوده است، بیان کرد: متاسفانه بنا به دلایلی که می‌دانید جایگاه صنعت فرش از دست رفت این درحالی است که قیمت فرش متناسب با طلا و نفت تغییر می‌کرد و افزایش داشت.
استاندار کرمان با اشاره به ضرورت بیمه بافندگان فرش در سطح استان کرمان، تصریح کرد: با رفع مشکل بیمه بافندگان انگیزه این افراد برای تولید افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا،وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بیمه بافندگان مناطق محروم در اشتغالزایی برای مردم این مناطق موثر است، گفت: اگر بخواهیم کالایی خوب فروخته شود باید برای آن هزینه خوبی انجام دهیم.
فداکار با اشاره به ضرورت کمک‌های بیمه‌ای و مالیاتی از بافندگان فرش، تصریح کرد: در بحث تسهیلات ارزان قیمت می‌توانیم به بافندگان کمک کنیم.
وی گفت: با برگزاری جشنواره فرش در استان کرمان به تقویت فرهنگ بازاریابی در فروش فرش دستبافت کمک خواهیم کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8994
اخبار مرتبط
نظرات شما