• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
گزارش بلومبرگ؛

اتریوم پاشنه آشیل بازار رمزارزها

اتریوم در شرایط منفی بازارها و اتفاقات اخیر بخصوص درگیری‌های خاورمیانه با کاهش ارزش روبه‌رو شده و از این رو معامله‌گران بازار رمزارزها استقبال بیشتری از بیت‌کوین دارند...

اتریوم در حال واگذار کردن کامل بازار کریپتو به بیت‌کوین است و از این رو معامله‌گران بازار رمزارزها به خرید بیشتر بیت‌کوین روی آورده‌اند.
به نوشته بلومبرگ، اتریوم که پس از بیت‌کوین بیشترین ارز دیجیتال خریداری‌شده محسوب می‌شود، از ماه ژوئن تاکنون با افت ارزش حدود 18 درصدی همراه شده است؛ این درحالیست که بیت‌کوین در مدت مشابه، حدود 9 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
با کاهش ارزش اتریوم، سهم کلی این رمزارز در بازار 1 تریلیون دلاری کریپتو از 18/4 درصد در ابتدای سال 2023 به 17/8 درصد کاهش پیدا کرده است. در همین حال، پیشتازی بیت‌کوین در بازار رمزارزها ادامه داشته و سهم کلی این رمزارز در بازار کریپتو از 40 درصد به 50/3 درصد افزایش پیدا کرده است. در مجموع قیمت بیت‌کوین در سال 2023 با افزایش 66 درصدی همراه شده و ارزش اتریوم در سال جاری میلادی حدود 32 درصد افزایش یافته است.
به گزارش اکوایران، از سوی دیگر، نگرانی‌ها از متمرکزسازی اتریوم در حال افزایش است و همچنین آشفتگی‌های جدید در خاورمیانه و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا باعث شده بسیاری از معامله‌گران بازار رمزارز به خرید بیت‌کوین روی بیاورند چراکه این رمزارز در شرایط منفی و بی‌تحرک بازار، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9017
اخبار مرتبط
نظرات شما