• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
گزارش کوین تلگراف؛

پیشتازان استفاده از صرافی‌های متمرکز کریپتو

گزارش‌ها نشان می‌دهد مردم کشورهای آمریکای لاتین بویژه ونزوئلایی‌ها، تمایل بیشتری در استفاده از صرافی‌های متمرکز رمزارز در مقایسه با سایر نقاط جهان دارند...

بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده‌کنندگان رمزارز در آمریکای جنوبی در مقایسه با سایر مناطق جهان، به طور قابل توجهی استفاده از صرافی‌های متمرکز کریپتو را ترجیح می‌دهند. صرافی‌های متمرکز رمزارز این امکان را فراهم می‌کنند تا سرمایه‌گذاران پول خود را به طور مستقیم به رمزارز تبدیل کنند.
به نوشته کوین تلگراف، در واقع مردم آمریکای لاتین استفاده از صرافی‌های مترکز را به صرافی‌های غیرمتمرکز ترجیح می‌دهند و از این حیث در رده نخست جهان قرار می‌گیرند.
آمریکای لاتین پس از خاورمیانه و آمریکای شمالی، آسیای شرقی و اروپای شرقی، هفتمین اقتصاد بزرگ کریپتو در جهان را دارد.
میانگین جهانی استفاده از پلتفرم‌های ارز دیجیتال 48/1 درصد برای صرافی‌های متمرکز، 44 درصد برای صرافی‌های غیرمتمرکز و 5/9 درصد برای سایر امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. با این حال، اولویت برای صرافی‌های متمرکز در ونزوئلا به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین جهانی بوده و 92/5 درصد برآورد شده است؛ در حالی که ترجیح مردم این کشور برای استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز، تنها 5/6 درصد است.
به گزارش اکوایران،از سوی دیگر، آرژانتین از نظر حجم معاملات ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین پیشتاز است. حجم معاملات کریپتو در این کشور طی 12 ماهه منتهی به 1 جولای 2023 میلادی 85/4 میلیارد دلار تخمین زده شده است.
در همین حال، سه کشور آمریکای لاتین در 20 رتبه برترِ شاخص پذیرش جهانی ارز دیجیتال قرار دارند. در این رتبه‌بندی برزیل در رده نهم، آرژانتین در رتبه پانزدهم و مکزیک در رده شانزدهم قرار دارند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9048
اخبار مرتبط
نظرات شما