• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خبر داد؛

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در دانشگاه باهنر

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در این دانشگاه خبر داد...

دکتر علیرضا سعیدی در جلسه سرمایه‌‌گذاری نیروگاه خورشیدی با رویکرد اقتصادی گفت: راه اندازی نیروگاه خورشیدی در جهت تامین نیاز دانشگاه، انجام خواهد شد.
دکتر علیرضا سعیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: در دنیای امروزی دوره سوخت‌های فسیلی به خاطر بحث‌های آلودگی و شرایط زیست محیطی به حداقل رسیده و دیگر از سوختهای فسیلی برای تولید انرژی استفاده نمی‌شود و امروزه از انرژی‌های مانند: انرژی باد، انرژی خورشید و ... برای تولید انرژی جایگزین شده است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه افزود: استان کرمان به عنوان یکی از استان‌های کشور که به دلیل قرارگیر گرفتن در عرصه‌ای جغرافیایی پایین و کثرت ساعات آفتابی به دلیل تابش خورشید بیش از ۳۰۰ روز در سال از مزیت خوبی در انرژی خورشیدی برخوردار است که می‌تواند موقعیت استان را در زمینه تامین انرژی پاک و همچنین جذب سرمایه گذاران خارجی بهبود بخشد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه با استفاده از موقعیت جغرافیای استان سعی بر راه اندازی و استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در جهت تامین نیاز دانشگاه و ایجاد یک منبع سرمایه‌گذاری را دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر سعیدی هدف ما از این نشست آشنایی هرچه بیشتر با مراحل راه‌اندازی و بررسی بعد اقتصادی نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد.
شایان ذکر است: در این جلسه جمعی از مدیران و مسئولین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان و دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه نیز حضور داشتند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9168
اخبار مرتبط
نظرات شما