• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
رییس اتاق کرمان مطرح کرد؛

کلید دستیابی به توسعه در کرمان

رئیس اتاق کرمان با طرح این پرسش که چگونه استان کرمان می تواند به لحاظ شاخص های توسعه پایدار در کشور مطرح شود؟ گفت: همه ظرفیت ها را برای سرمایه گذاری و توسعه در استان وجود دارد اما باید بتوان همه این امکانات را تلفیق و یک استان توسعه یافته در تراز بین المللی ایجاد کرد...

سیدمهدی طبیب زاده در نشست تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان در نمایشگاه بین المللی کیش اینوکس با حضور سرمایه گذاران، جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان و اساتید اقتصاد ایران افزود: استان کرمان 7 میلیارد مترمکعب آب، 18 میلیارد کیلووات ساعت برق و حدود 40 میلیون تن ماده معدنی مصرف می کند و نیروی اشتغال زیاد، نهادهای کشاورزی و ... نیز دارد اما تنها 4 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده که به نظر می رسد این رقم با ظرفیت های استان تناسب ندارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، وی تصریح کرد: اگر زیرساخت های توسعه و زنجیره ارزش در حوزه های مختلف اقتصادی استان تکمیل شود، لیست بلندی از پروژه ها برای سرمایه گذاری در استان تعریف خواهد شد. طبیب زاده، به برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان (کرمان آیدکس) در اردیبهشت ماه سال آینده اشاره و بیان کرد: مجموعه های مختلف در استان کرمان به توافق رسیده که محوریت فعالیت های اقتصادی را بخش خصوصی قرار دهد و به سمت تکمیل زیرساخت ها حرکت کند که این توافق ها، رتبه فضای کسب و کار استان را به یازدهم رسانده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9367
اخبار مرتبط
نظرات شما