• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
با دستور دادستان کرمان انجام شد؛

رفع توقیف از ٢۴٢٨ تن برنج پاکستانی

با درخواست مدیرکل غله استان و دستور دادستان کرمان ۲ هزار و ۴۲۸ تن برنج پاکستانی در صورت نداشتن منع موارد بهداشتی در بازار این استان توزیع می‌شود...

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در نشست با دادستان کرمان به وجود ۲ هزار و ۴۲۸ تن برنج پاکستانی مدل ۱۱۲۱ توقیفی در انبار به ارزش بالغ بر ١٢١ میلیارد تومان اشاره کرد.
داریوش ماهری بیان کرد: کیسه‌های برنج به دلیل بروکراسی اداری همچنان در توقیف است و این امر موجب افزایش هزینه‌های نگهداری و انبارداری و در نهایت تحمیل این هزینه ها بر مصرف کننده خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی کشور و تأمین مستمر کالاهای اساسی ضروری است و همه دستگاه‌ها باید به تکالیف محوله با محوریت کارگروه تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی و حفظ ذخایر راهبردی توزیع کالای اساسی عمل کنند.
مهدی بخشی، عدم توزیع این حجم از برنج را زمینه‌ساز بر هم خوردن کفه عرضه و تقاضای برنج در بازار دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان،وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت در نظر گرفتن مصالح اقتصادی جامعه و اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در شرایط فعلی اقتصادی کشور و تحمیل هزینه‌های مازاد به مردم ناشی از دپوی کالاهای اساسی و فساد برنج‌های توقیفی لازم است در صورت عدم منع بهداشتی نسبت به رفع توقیف و توزیع برنج پاکستانی اقدام شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9476
اخبار مرتبط
نظرات شما