• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
از دوم تا 25 آذرماه؛

پروژۀ فیبر نوری شهر کرمان اجرا می‌شود

در جلسه‌ای با حضور مدیرکل ارتباطات ‌و فناوری‌اطلاعات استان، شهردار کرمان و مدیرعامل شرکت «های‌وب»، اعلام شد: پروژۀ فیبر نوری منازل و کسب‌وکار شهر کرمان از فردا، دوم آذرماه آغاز می‌شود، و حداکثر تا 25 روز آینده به پایان خواهد رسید...

شهردار کرمان، در ابتدای این جلسه که اول آذرماه با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان، مدیرعامل شرکت «های‌وب» و معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار در شهرداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه به‌دلیل وقفه‌ای که در اجرای پروژۀ فیبر نوری رخ داد، تشکیل شده است، افزود: این قرارداد، جزو قراردادهای خوب شهرداری کرمان است که فرایند انعقاد آن فراز و نشیب زیادی داشت.
سعید شعرباف، با اشاره به اینکه با توجه به دو نکته، لازم است این پروژه هرچه سریع‌تر اجرا شود، خاطرنشان کرد: نکتۀ اول اینکه از پنجم تا ۲۲ دی‌ماه به‌دلیل برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را درپیش داریم که با پیش‌بینی حضور ۱۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار نفری در این مراسم، تمام مسیرهای ترافیکی شرق کرمان درگیر می‌شود و فرصت کار، نخواهد بود.
وی افزود: نکتۀ دوم، زمان‌بندی اقدامات جهت آماده‌سازی شهر برای نوروز و ماه رمضان است که با اطمینان قرار نیست اجرای این پروژه به آن زمان برسد؛ ضمن اینکه پروژه‌های عمرانی سطح شهر را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از ۲۰ بهمن‌ماه، کاری روی زمین نماند.
شعرباف، با بیان اینکه شهرداری کرمان، شبکه‌ای را به طول ۹۰ کیلومتر اجرا کرده است، اظهار داشت: اگر این شبکه مورد قبول شرکت های‌وب باشد، برای اجرای پروژه، به‌صرفه خواهد بود.
وی گفت: درخواست شهرداری کرمان در ازای کاهش هزینه‌ای که به‌خاطر اجرای شبکه و عدم کابل‌کشی ایجاد می‌شود، یک‌سری تجهیزات مربوط به حوزه‌های زیرساختی شهر هوشمند است که امیدواریم در اختیار شهرداری گذاشته شود.
رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان نیز، اجرای پروژۀ فیبر نوری را یک دستاورد جدید برای رفع نیاز شهروندان دانست و با اظهار قدردانی از کسانی که برای آن تلاش کردند، گفت: شورای اسلامی شهر نیز برای تسریع در اجرای این پروژه که منجر به ارائه خدمت به مردم است، همواره کمک کرده است.
حسین چناریان، افزود: نیازها و ضرورت‌های شهر کرمان بعد از شهادت سردار سلیمانی، متفاوت و گسترده‌تر شده و اجرای پروژه‌های بزرگ را طلب می‌کند.
در ادامۀ این جلسه، مدیرعامل شرکت های‌وب با ادای احترام به شهید سلیمانی، گفت: با اجرای این پروژه بخش کوچکی از دِین خود را نسبت به آن شهید، ادا می‌کنیم.
ایمان میری، با اشاره به گستردگی شهر کرمان، اظهار داشت: کارهای عمرانی که برای این پروژه باید انجام شود، بیش از سایر شهرهاست و هدف نهایی ما این است که شهروندان بتوانند با استفاده از سرویسی مشابه ADSL اما با هزینۀ تقریباً صفر، به اینترنت متصل شوند.
به گزارش کرنا،وی افزود: هرچند دستیابی به این هدف، در سال‌جاری امکان‌پذیر نیست و هدف‌گذاری وزراتخانه در سال‌جاری، پوشش است، اما پیش‌بینی می‌شود سال آینده چنین نهضتی در زمینۀ اتصال آغاز شود.
مدیرعامل شرکت های‌وب یادآور شد: تیم‌های عملیاتی از فردا کار را آغاز می‌کنند و تلاش ما بر این است که این پروژه بین 20 تا 25 روز، به‌پایان برسد.
ایمان میری، میزان کار در کرمان را 4500 کیلومتر برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید «میکروداکت» به این میزان فراهم نیست، باید به‌جای میکروداکت، از «داکت» استفاده کنیم و کابل‌های پرظرفیت‌تری اجرا کنیم که درنهایت به نفع مردم کرمان خواهد شد.
وی با بیان اینکه تیم‌های اجرایی 24 ساعته کار می‌کنند، از شهرداری کرمان درخواست کرد: در تأمین آب موردنیاز، شرکت  آنها را یاری کند.
حسین ساجدی‌فر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز، در این جلسه، با قدردانی از همکاری کامل شهرداری کرمان، گفت: اگر همکاری خوب شهرداری نبود، این پروژه به مرحلۀ اجرا نمی‌رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9537
اخبار مرتبط
نظرات شما