• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
مهلت ارسال تا ۲۴ آذرماه تمدید شد؛

ارسال ۴۰ ایده به رویداد صنایع پایین‌دستی مس

روح‌الله ابوالهادی مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به برگزاری رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس گفت: فرصت ارسال ایده برای این رویداد تا ۲۴ آذرماه تمدید شد...

ابوالهادی اظهار کرد: این رویداد تلاش می‌کند بستری را برای جلوگیری از خام‌فروشی مس که طی دهه‌ها انجام شده، فراهم کند تا ارزش افزوده‌ای در کشور از طریق تولید محصولاتی که مس در آن‌ها استفاده شده و در صنایع مختلف بازار دارد، ایجاد شود زیرا مس پس از صادرات و تبدیل به محصولات دیگر با چند برابر قیمت وارد کشور می‌شود.
وی افزود: طی این رویداد تلاش خواهد شد ایده‌های مربوط به تبدیل مس به محصولات مختلف و ایجاد ارزش افزوده بیشتر را شناسایی کنیم.
وی بیان کرد: در مرحلۀ اول تلاش می‌کنیم فناوران، کسانی که این دانش را دارند یا علاقه‌مند به این دانش هستند، عمدتاً جامعۀ دانشگاهی، پژوهشگران و محققان و یا کسانی که قبلاً پروژه، پایان‌نامه یا کار تحقیقاتی داشتند را تشویق کنیم تا به بهانۀ برگزاری این رویداد، ایده‌های خود را مطرح کنند. اگر ایده کامل شد و قابلیت اجرای آن مشخص شد ما کمک می‌کنیم که امکان تجاری شدن آن فراهم شود.
ابوالهادی گفت: این رویداد در هفت حوزه تخصصی ساختمان، مخابرات و الکترونیک، زیرساخت، حوزه شیمیایی، حمل و نقل، انرژی‌های نو و صنایع غیر الکتریکی طراحی و بخش بندی شده و این رویداد مدل بی‌نظیر در راستای تولید ارزش افزوده از منابع معدنی(فلز مس) در کشور است و امیدواریم الگویی برای بقیه معادن کشور باشد.
مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با بیان این‌که این کار برای اولین بار در این حوزه در ایران اجرا می‌شود، گفت: امیدواریم که این رویداد باعث شروع یک حرکت مداوم و پایدار بشود و مس بتواند در منطقه و کشور یک ارزش افزوده ایجاد کند و صنایع پایین‌دستی مس به معنای واقعی و پایدار شکل گیرد.
ارسال ۴۰ ایده به رویداد
وی از ارسال تاکنون ۴۰ ایده به این رویداد خبر داد و افزود: رویداد در مراکز دانشگاهی استان از جمله دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه ولی‌عصر و دانشگاه‌های مطرحی چون صنعتی شریف، شهید بهشتی و ... معرفی شده ضمن آن‌که در رویدادهای علمی نیز در سطح کشور حضور یافتیم و به معرفی این رویداد به نخبگان، اساتید و دانشجویان پرداختیم.
ابوالهادی با اشاره به برگزاری رویداد ملی توسعۀ صنایع پایین‌دستی مس توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، یادآور شد: مرکز این رویداد رفسنجان است و دبیرخانۀ رویداد در محل مرکز شتاب‌دهی و نوآوری شهید ستاری رفسنجان یا امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع مس سرچشمه در بلوار طالقانی رفسنجان مستقر است.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این رویداد این است که دانش تجربی که در صنعت مس وجود دارد و مراکز دانشگاهی که در کنار این رویداد هستند، کمک می‌کنند تا طرح کامل‌تر و کاربردی‌تر شود و ما صرفا یک داوری انجام نمی‌دهیم، بلکه طرح‌های ارائه‌شده راهنمایی می‌شوند تا کاربردی‌تر شوند و به سمتی که قابلیت اجرا داشته باشند هدایت می‌شوند.
به گزارش ایسنا،ابوالهادی بر حفظ مالکیت معنوی همۀ صاحبان ایده تأکید کرد و افزود: ایدۀ ارائه شده ثبت می‌شود و یک شمارۀ پیگیری از سایت ما دریافت می‌کنند و در زمانی که قرار است ایده تجاری‌سازی شود و در کارهای فنی و تخصصی در ارزیابی شرکت‌ها، ایده نیز ارزش‌گذاری می‌شود. حتی برای برخی ایده‌ها اقدامات کارگاهی را نیز انجام دادیم و کمک کردیم محصول اولیه تولید شده تا سرمایه‌گذاران راغب شوند سرمایۀ خود را در حوزۀ پایین‌دستی مس به کار بگیرند.
وی اضافه کرد: کسانی که تمایل دارند در این رویداد شرکت کنند می‌توانند از طریق سایت sarcheshmeh.nicico.com/event و یا شماره تلفن تلفن: ۰۳۴۳۴۲۶۱۴۰۳ و ۰۹۱۰۲۲۹۳۳۶۳ با دبیرخانه رویداد ارتباط برقرار کنند و سئوالات خود را در این زمینه مطرح نمایند و از راهنمایی‌های کارشناسان ما استفاده کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9612
اخبار مرتبط
نظرات شما