• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
در لامبورگینی؛

کمتر کار کنید و بیشتر حقوق بگیرید

بنا به گزارش رویترز، لامبورگینی با اتحادیه‌ها به توافقی برای ارائه یک هفته چهار روزه برای کارکنان تولیدی خود دست یافته است زیرا گروه‌های تولیدی بیشتری ساختار هفته کاری را برای کارمندان خود بررسی می‌کنند...

اتحادیه‌های FIOM و FIM-CISL گفتند که این توافقنامه تاریخی است زیرا این اولین توافق در صنعت خودرو در اروپاست که به کاهش قابل توجه ساعات کار بدون کاهش دستمزدها، بلکه افزایش آنها دست یافته است. این اقدام در زمانی انجام می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها و ادارات دولتی در حال تغییر نحوه کار مردم برای بهبود رفاه کارکنان و ارتقای پس‌انداز شرکت پس از همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش هزینه‌ها هستند.
طرح‌های مشابه چهار روزه هفته‌ای که در سایر کشورهای اروپایی مانند بریتانیا اتخاذ شد، نشان می‌دهد که کارکنان در زمان کمتری کار می‌کنند، حفظ شغل و استخدام بهبود یافته و سطح بیماری کاهش یافته است. در بیانیه اتحادیه‌ها آمده است که کمتر کار کنید و بهتر کار کنید، این اصلی است که این مذاکره را هدایت می‌کند و بخشی از یک استدلال جامع است.
اتحادیه ها اعلام کردند که کارگران تولیدی در یک برنامه دو شیفت چرخشی، هفته‌ای پنج روزه را با هفته‌ای چهار روزه جایگزین می‌کنند و به طور کلی هر سال ۲۲ روز کار را کاهش می‌دهند. آنهایی که سه شیفت کار می‌کنند که شامل شیفت‌های شب نیز می‌شود، یک هفته پنج روزه جایگزین دو هفته چهار روزه خواهند داشت و روزهای کاری سالانه خود را ۳۱ روز کاهش می‌دهند.
طبق گزارش رویترز، بزرگترین بانک ایتالیا در ژانویه، به منظور کاهش هزینه‌های انرژی، اقدام به کوتاه کردن هفته کاری خود کرد و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز در حال انجام این روند هستند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9754
اخبار مرتبط
نظرات شما