• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
هوای برخی مناطق خطرناک شد؛

طوفان شن شرق کرمان را فراگرفت

طوفان شن روز پنجشنبه شرق و جنوب شرق استان کرمان را طبق پیش بینی های قبلی دربرگرفت و آنطور که جداول سامانه پایش هوا نشان می دهد برخی مناطق از جمله ریگان در حالت خطرناک قرار گرفته اند...

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی وزش باد شدید تا بهنسبت شدید از صبح امروز اکثر نقاط استان را در بر گرفته، پدیده‌ای که طبق اعلام هواشناسی شدت آن در نواحی شرقی و جنوب شرقی استان بیشتر بوده و سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها در این نواحی شده است.
وضعیت هوای ریگان در شرق استان خطرناک برای تمامی گروه‌های سنی شده و بم نیز در وضعیت ناسالم قرار دارد.
غیر از وزش باد، بارش باران و برف هم از پیش بینی‌های هواشناسی بود که هر چند هنوز به وقوع پیوسته اما کارشناسان هواشناسی از احتمال وقوع آن طی ساعات بعد از ظهر امروز خبر می دهند.
برای اطلاع از جزییات وضعیت هوای استان کرمان خبرنگار ایرنا به سراغ کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان رفت و میترا یاوری در همین زمینه گفت: هم اینک در نواحی شرقی و جنوب شرق استان به ویژه در شهرستان‌های بم، نَرماشیر، قلعه گنج و رودبارجنوب وزش باد نسبتا شدید تا شدید بر حاکم است.
وی افزود: وزش باد در شمال و شمال غرب استان نیز هم اینک گزارش شده اما شدت آن در نواحی شرق بیشتر است.
به گفته یاوری، در نواحی شرقی استان همچنین به دلیل وزش باد شدید طوفان گردوخاک نیز پدیده غالب جوی این مناطق بود البته هنوز از وجود اختلال در مسیرهای ارتباطی به دلیل طوفان گزارشی ارسال نشده است.
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان درباره پیش بینی بارش ها نیز توضیح داد: هنوز(ظهر امروز) بارندگی در سطح استان آغاز نشده و پیش‌بینی این است که طی ساعات بعد از ظهر امروز شاهد بارش باران و برف در ارتفاعات باشیم.
وی با اشاره به اینکه از فردا(جمعه) از شدت ناپایداری‌ها در سطح استان کاسته خواهد شد، ادامه داد: روز شنبه شاهد ناپایداری در سطح استان نخواهیم بود و جویی کاملا آرام برای این روز پیش‌بینی می‌کنیم.
یاوری گفت: در پی بارش‌های امروز و فردا وقوع روان‌آب یا سیل بستگی به موقعیت مکانی مناطق مختلف دارد به طور مثال ممکن است در جایی با هفت میلیمتر بارندگی به دلیل قرارگیری آن مکان در بستر رودخانه سیل رخ دهد و ممکن است جایی با ۲۰ میلیمتر بارندگی روان‌آب هم جاری نشود.
وی با اشاره به اینکه از امروز تا صبح شنبه کاهش دما در سطح استان محسوس خواهد بود، تاکید کرد: گلخانه داران و مرغداری‌ها نسبت به کاهش خسارت تمهیدات لازم را بیندیشند.
به گزارش ایرنا، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و لاله زار بردسیر با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده است.
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را صفر درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷درجه سانتیگراد رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9821
اخبار مرتبط
نظرات شما