• شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024

  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024
۲۰ دی‌ماه انجام می شود؛

معرفی برگزیدگان رویداد «نوبهار کرمان»

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، گفت: ششمین رویداد هنر شهری «نوبهار کرمان» از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه برگزار و طرح‌های منتخب و نفرات اول تا سوم معرفی می شود...

محمود ایرانمنش، رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین رویداد هنر شهری «نوبهار کرمان»، در نشستی که با حضور نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان، معاون فرهنگی شهردار کرمان، شهرداران مناطق، برخی از مدیران شهری و اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد برگزار شد، در توضیح این جشنواره گفت: با اعلام فراخوان جشنواره نوبهار سال ۱۴۰۳،  تعدادی اثر هنری به دبیرخانه رسیده که توسط داوران بررسی و انتخاب خواهند شد.
وی از برگزاری رویداد از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه در کرمان خبر داد و با اشاره به اینکه از افراد منتخب تقدیر و به نفرات اول تا سوم در هر رسته، جوایزی اهدا می‌شود، ادامه داد: ساخت اِلِمان برای نوروز ۱۴۰۳ به هنرمندان واگذار شده و از کارهای انجام‌شده همزمان با نوروز، رونمایی می‌شود.
ایرانمنش ادامه داد: ۲۰ دی‌ماه داوران به کرمان می‌آیند و آثار برگزیده را اعلام می‌کنند.
وی با بیان اینکه بهترین طرح اِلِمان انتخاب و طبق همخوانی‌های انجام‌شده و نیاز مناطق به‌صورت مناسب در شهر جانمایی می‌شوند، ادامه داد: آثار برگزیده در کمیته نوبهار شهری، براساس میزان هزینه و کیفیتِ اجرا، بررسی خواهند شد.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، یکی از اقدامات در دستور کار را رنگ‌آمیزی جدول‌ها و جداره‌های شهری در آستانه سال جدید برشمرد اعلام کرد: مناطق پنج‌گانه متراژ و موارد مورد نیاز را اعلام کنند.
وی همچنین افزود: در جلسات کمیته نوبهار، پیگیری‌های لازم برای جانمایی اِلِمان‌های سطح شهر، انجام شده و در خصوص نصب اِلِمان در باغ‌راه نیز، نظرات کارشناسان گرفته شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان هم، ضمن گرامی‌‌داشت هفته مقاومت، با تایید اینکه مناطق در سه ماه آخر سال، دغدغه آماده‌سازی فضای شهر برای ایام نوروز را دارند، گفت: باید در انتخاب طرح‌ها تعجیل کرد و نباید زمان را از دست داد.
محمدرضا کمساری، بر توزیع متناسب بودجه در زمینه طرح‌ها و براساس گستردگی مناطق، تاکید کرد و گفت: استراتژی شب عید در خصوص اجرای طرح‌های منتخب و رنگ‌آمیزی جدول‌ها و جداره‌های شهری نیز باید مشخص و قبل از عید تمام شود.
وی افزود: مناطق همچنین باید مکان‌های پیشنهادی برای نصب اِلِمان‌ها را  مشخص کنند.
در ادامه، شهردار منطقه دو شهر کرمان، با تاکید بر اینکه با اعلام برندگان فراخوان جشنواره نوبهار، سازندگان آنها نیز باید مشخص و جانمایی مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: باتوجه به محدودیت زمانی، باید در خصوص اِلِمان‌های منتخب، هرچه زودتر تصمیم‌گیری شود.
علی رحیمی‌راد، درپیش‌بودن دو جشن نیمه‌شعبان و  ۲۲ بهمن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای آماده‌سازی شهر باید اعتبار کافی دیده شود.
در ادامه، یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، با تاکید بر اینکه در سال آینده طبق پیشنهادهای شهرداری‌های مناطق، طرح‌ها اجرا می‌شود، از مصوب‌شدن ساخت ۱۰ سردیس از مفاخر و چهره‌های سرشناس کرمان، در شورای اسلامی شهر خبر داد و با بیان اینکه طبق تاکید اعضای شورا باید قبل از عید سردیس‌ها اجرا شود، ادامه داد: هرچند ساخت سردیس‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته، اما زمان کافی و بودجه مورد نیاز هنوز وجود ندارد.
به گزارش کرنا، هادی کاربخش، معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان و دبیر شورای سیاست‌گذاری ششمین رویداد هنر شهری نوبهار کرمان نیز، در خصوص طرح‌های فراخوان نوبهار شهری، گفت: طرح‌های منتخب  ۲۰ دی ماه اعلام  می‌شود و اولویت با کسانی است که در کنار طرح خود، قابلیت اجرایی کار را داشته باشند .
لازم به ذکر است؛ در این نشست، طی حکمی ازسوی معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، محمدرضا کمساری، یدالله علیزاده، عبدالرضا شیخ‌شعاعی، هادی طالبی‌زاده و هادی کاربخش، به‌عنوان پنج عضو شورای سیاست‌گذاری ششمین رویداد هنر شهری نوبهار کرمان منصوب شدند و هادی کاربخش نیز به‌عنوان دبیر این شورا، معرفی شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9985
اخبار مرتبط
نظرات شما