• جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ -
  • 22 November 2024

  • جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ -
  • 22 November 2024
تیتر
سرویس
از تاریخ
تا تاریخ
کلید واژه

چرا خودروسازی کره جنوبی متحول شد، خودروسازی ایران عقب ماند؟
49بیش از نیم‌قرن تجربه ما ایرانی‌ها در صنعت خودرو و شرایط کنونی این صنعت، قطعاً از نگاه هر ناظری، رضایت‌بخش نبوده و نیست؛ به ویژه وقتی که این تجربه را با تجربه کشوری محک می‌زنیم که با ما و مثل ما شروع کرد ولی روزبه‌روز فاصله بیشتری از ما گرفت...
هیچ اتفاقی در بازار خودرو عجیب نیست؛
مالک و مدیرعامل هلدینگ غذایی شیرین عسل از ورود این هلدینگ به تولید خودرو خبر داده و گفته: خط تولید و کارخانه تولید خودرو توسط شیرین عسل در حال ساخت است...
برگی از تاریخ؛ 25 بهمن 1371
با مشارکت سرمایه‌گذاران کویتی و کانادایی یک کارخانه تولید اتومبیل‌های سواری و وانت در کرمان احداث خواهد شد. به همین منظور، هیاتی مرکب از کارشناسان کویتی و کانادایی به‌منظور مکان‌یابی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت خودروهای جی.ام (G.M) کانادا و بررسی زمینه‌های موجود برای تحقق این امر وارد کرمان شد.
کدام خودروساز کره‌ای می آید؟
در حالی که با اعلام تحریم های یک‌جانبه آمریکا، خودروسازان کره ای نیز مانند بسیاری از شرکا ایران را ترک کردند، حالا برخی منابع آگاه از تمایل بازگشت آنان به ایران خبر می دهند.در این میان، محتمل ترین و تنها گزینه ممکن هیوندای است. این تولیدکننده کره ای پیش تر با کرمان موتور در قالب تولید اکسنت و النترا همکاری داشته و زیرساخت های تولید مشترک نیز همچنان مهیاست.
کارنامه خودروسازی بخش خصوصی‌ در نیمه اول ۱۴۰۰؛
در میان خودروسازان بخش خصوصی مدیران‌خودرویی‌ها در صدر لیست تیراژ تولید قرار دارند. این خودروساز کرمانی در پایان نیمه اول امسال در مجموع تولید بیش از 11 هزار و 400 دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را نهایی کرد.
تابعیت ایرانی برای خودروهای خارجی؛
بنابر اخبار رسیده از خودروسازان بزرگ بخش خصوصی، آنها اقدام به خرید برخی محصولات چینی و قالب‌ها و تجهیزات‌شان کرده‌اند و قصد دارند خودروهای موردنظر را تحت برند خود و با لوگوی اختصاصی‌شان به تولید برسانند. این اقدام در حالی انجام شده که خودروسازان خصوصی در این سال‌ها تماما به مونتاژ مشغول بودند، از همین رو در دوران‌هایی مانند تحریم، با افت شدید تولید و حتی تعطیلی مواجه می‌شدند.
«مدیران خودرو» پیشتاز تولید ۵ ماهه؛
بر اساس آمارهای منتشره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت،شرکت‌های خودروساز خصوصی در مجموع طی پنج ماه امسال ۱۵ هزار و ۸۷۶ دستگاه تولید داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۳‌درصدی را نشان می‌دهد.
رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی کارمانیا خبر داد
رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی کارمانیا از تولید خودرو تمام برقی eK1 توسط این شرکت خبر داد و افزود: خودروسازی کارمانیا با شناخت صحیح نیاز امروز بازار خودرو کشور، اقدام به عرضه محصولی با کیفیت، پاک و کم استهلاک به نام خودرو تمام برقی «eK1» نموده تا نیاز بخش عظیمی از خریداران خودروهای شهری را برآورده سازد.
پیش نمایش دور تازه فعالیت در این خودروساز خصوصی ؛
با توجه به فعالیت صفحه های مجازی شرکت خودروسازی «کارمانیا» می توان احتمال داد که این شرکت پروژه های جدیدی را در دست انجام دارد.شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان نماینده رسمی «بی وای دی» چین در ایران شناخته می شود که تا به امروز خودروهایی چون بی وای دی S6 و بی وای دی F3 دنده ای را به بازار عرضه کرده است.
نماینده بم در صحن علنی مطرح کرد:
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی نسبت به بیکار شدن شاغلان مجموعه ارگ جدید بم هشدار داد. حبیب الله نیکزادی پناه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: متاسفانه برای رونق تولید در مجموعه خودروسازی ارگ جدید بم هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده و تعدیل نیرو در این مجموعه آغاز شده است، این مسئله موجب نارضایتی کارگران و شاغلان در این مجموعه خواهد شد و در آینده ای نزدیک شاهد خیل بیکاران در بم خواهیم بود.
خودروهایی که با تحریم رفتند
گزارش‌های منتشره از خودروسازی کشور نشان می‌دهد هرچند خودروسازان بزرگ و نیمه دولتی کشور به دلیل تنوع نسبی محصول، با تعطیلی کامل در اثر از دست دادن خودروهای مونتاژی شان، مواجه نشدند، اما کرکره برخی خودروسازان خصوصی عملا پایین آمد.
خودروسازی کرمان؛ تعدیل نیرو یا تعطیلی؟
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرده که خودروسازی استان کرمان به دلیل مشکلات ارزی و تحریمی نیروهای خود را تعدیل کرده است. در مجموع شرایط بخش خصوصی صنعت خودرو به شکلی است که برخی شرکت‌ها با توقف کامل تولید مواجه و عملا تعطیل هستند و برخی دیگر نیز در وضعیتی نیمه تعطیل به سر می‌برند.