• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
در خرداد ماه امسال رقم خورد؛

افزایش ۱۰ درصدی ترددهای جاده‌ای کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ترددهای جاده‌ای استان کرمان در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته و ماه آخر بهار سال جاری حدود سه میلیون و ۹۵ هزار وسایل نقلیه بین استانی نیز توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های شمال استان ثبت شد...

علی عبداللهی با اشاره به این که به وسیله دستگاه‌های ترددشمار آنلاین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با ثبت مجموع روزانه حدود ۳۰ هزار تردد، محور کرمان-ماهان، مسیر هفت باغ علوی در مسیر رفت و برگشت به عنوان پرترددترین محور استان مشخص شده، اظهار کرد: بعد از آن محورهای بردسیر_سیرجان، جوپار_کرمان، شهربابک_ سیرجان و سیرجان_ نیریز به ترتیب بیشترین تردد را داشته‌اند.
به گفته وی، براساس اطلاعات اخذ شده از دوربین‌های پلاک‌خوان جاده‌ای طی خردادماه سال جاری، حدود ۹۳۰ هزار پلاک به ترتیب از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، مازندران و ... ثبت شده است.
طبق اعلام مدیرکل راهداری استان کرمان، براساس داده‌های مرکز مدیریت راه‌های حوزه شمال استان کرمان، پلاک‌های ثبت شده در خردادماه سال جاری، حدود ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در استان کرمان ثبت شده که از این میزان حدود ۵۹۰ هزار تردد آن دارای تخلف است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف صورت گرفته در جاده‌های استان مربوط به سرعت غیرمجاز است، گفت: تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه بیش از ۲۲۰۰ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سوی مسئولان مربوطه است.
براساس اعلام عبداللهی، از مجموع ۵۹۰ هزار تردد داری تخلف ۱۴۰ هزار آن مربوط به وسایل نقلیه شخصی، ۱۹ هزار کامیون‌های کشنده، ۵۲۰۰  تخلف مربوط به اتوبوس و مینی بوس و ۸۰۰ تخلف نیز توسط خودروهای سواری کرایه بین شهری و حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ تخلف مربوط به سایر ناوگان سنگین است.
به گزارش ایسنا،وی محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در خرداد ماه امسال را محور کرمان_ باغین، شهربابک- انار، ماهان- بم، سیرجان- شهر بابک و بالعکس اعلام کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11607
اخبار مرتبط
نظرات شما