• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
از محل حقوق دولتی معادن؛

۱۳ هزار میلیارد ریال به کرمان ابلاغ شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با بیان اینکه براساس تبصره ۶ قانون معادن ۱۵ درصد از بهره‌ مالکانه (حقوق دولتی معادن) برای ایجاد زیرساخت‌ها به شهرستان‌های محل استقرار معادن تعلق می‌گیرد گفت: ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از این محل در سال جاری به استان ابلاغ شده است...

محمدرضا وحیدی در جلسه کمیته برنامه ریزی زرند افزود: سهم این شهرستان از این اعتبارات حدود یکهزار میلیارد ریال بوده که با توجه به درآمد پیش‌بینی شده از معادن این شهرستان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه زرند جزو شهرستان های معدنی است تصریح کرد: طبق قانون ۱۵ درصد بهره مالکانه معادن باید به خزانه کشور واریز شود و حدود ۵۰ درصد ارزش افزوده و بهره مالکانه معادن از نظر درآمدی و نیز مصارف متعلق به استان کرمان است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان گریزی به اعتبارات شهرداری ها زد و گفت: بخشی از سهم مالیات برارزش افزوده متعلق به شهرداری ها است.
به گزارش ایرنا،وی اظهار داشت: حدود سه هزار پروژه در استان کرمان داریم و سرانه اعتباری هر پروژه زیاد نیست بنابراین اگر امکان پذیر است تعداد پروژه های شهرستان را کمتر کنیم تا بتوانیم سرانه اعتباری پروژه ها را افزایش دهیم و پروژه ها زودتر به اتمام برسند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11617
اخبار مرتبط
نظرات شما