• جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ -
  • 19 July 2024

  • جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ -
  • 19 July 2024
قیمت یورو به کانال جدید رسید؛‌

قیمت سکه همچنان در سرازیری

بازار طلا و ارز امروز شاهد نوسان محدود قیمت ها نسبت به روز گذشته بود و اخبار مربوط به آزادسازی واردات خودرو هم در کانون توجه معامله گران قرار داشت...

بازار طلا و ارز در آخرین روز کاری هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه و همچنین نوسان قیمت دلار در محدوده رنج بود؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از گارد نزولی بازار ارز در طی روزهای اخیر است. معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار هرات تا زمانی که زیر 57 هزار و 700 تومان باشد گارد بازار نزولی خواهد ماند.
قیمت دلار معاملات امروز را با گپ مثبت 350 تومانی آغاز کرد و 57 هزار و 400 تومان نرخ گذاری شد اما در نیمه دوم معاملات به مسیر نزولی بازگشت و در 57 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد. همچنین امروز درهم امارات که با 15 هزار و 700 تومان بازگشایی کرده بود؛ در پایان فعالیت بازار در محدوده رنج باقی ماند و با همین قیمت معاملات را به سرانجام رساند.
ترکش‌های آزادسازی واردات خودرو به بازار ارز
آزادسازی واردات خودرو و چگونگی انجام آن، امروز هم در کانون توجه معامله گران بازار ارز قرار داشت و نکته جالب توجه، به راه افتادن سیل فروش رتبه واردات خودرو بود. با اعلام خبر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده،‌ عده بسیاری زیادی به سراغ فروش رتبه واردات خودروی خود رفته‌اند و در این میان قیمت هایی بسیار عجیبی به چشم می‌خورد. موضوعی که به عقیده فعالان بازار می تواند منجر به افزایش قیمت دلار و هجوم سرمایه گذاران به بازار خودرو شود.
بیت کوین در کانون توجه قرار گرفت
سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره بیت کوین هم از جمله نکات جالب توجه در بازار امروز بود. پاول از بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی با قدرت ماندگار یاد کرد و پوتین هم خواستار توقف استخراج این رمزارز شد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد تداوم روند استخراج بیت کوین در روسیه منجر به قطع سریالی برق خواهد شد.
همچنین امروز در بازار ارز تهران برخی از کانال های تلگرامی از قرار گرفتن قیمت دلار در محدوده قیمتی زمستان 1401 خبر دادند.
عقب نشینی قیمت سکه در بازار
بازار طلا و سکه هم امروز شاهد شیب نزولی قیمت ها نسبت به روز گذشته است؛ روندی که در پی عقب نشینی قیمت اونس طلا در بازار جهانی اتفاق افتاد. ارزش هر اونس طلا امروز در بازار پایین آمد و به حدود 2464 دلار رسید. به عقیده تحلیلگران فنی اونس طلا در مرز مهمی قرار دارد که اگر بتواند بالای آن تثبیت دهد احتمال صعود تا بازه 2470 دلار تا 2473 دلار را دارد و اگر در زیر این مرز قرار بگیرد؛ تا محدوده 2453 تا 2457 دلار کاهش قیمت خواهد داشت.
امروز ارزش طلای آبشده در جریان معاملات بازار نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد و حدود 14 هزار و 720 تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار هم سه میلیون و 392 هزار و 400 تومان خرید و فروش شد.
قیمت سکه امامی هم امروز در بازار با تجربه افت ارزش 200 هزار تومانی، به 40 میلیون و 450 هزار تومان رسید. این فلز گرانبهای داخلی در سایت اتحادیه طلا و جواهر هم 40 میلیون و 550 هزار تومان قیمت خورد.
مهم ترین خبر امروز بازار طلا و سکه، اعلام زمان برگزاری حراج جدید مرکز مبادله طلا و ارز ایران بود. طبق خبر اعلام شده، سی و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز  یکشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۳۰ تیرماه، در سی و هشتمین حراج این مرکز شرکت کنند.
آخرین قیمت دلار در بازار رسمی
به گزارش اقتصادنیوز،بازار رسمی اما در آخرین روز کاری هفته مسیری متفاوت با بازار غیررسمی را در پیش گرفت و قیمت دلار مبادله ای بالا رفت. براساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 46816 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم 43713 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای که به کانال 51 هزار تومان وارد شد و‌ امروز 51170 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 47781 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 12747 تومان ارزش گذاری شد و 11902 تومان قیمت خورد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11676
اخبار مرتبط
نظرات شما