• یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 25 August 2024

  • یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 25 August 2024
غافلگیری جنوب و غرب کرمان؛

انسداد راه‌های روستایی با وقوع سیل

بارش‌های رگباری و وزش طوفان طی روز گذشته(چهارشنبه) در روزهای گرم تابستانی باعث غافلگیری مردم در مناطقی از غرب و جنوب استان کرمان شد و به برخی زیرساخت ها و محصولات کشاورزی خسارت وارد کرد...

همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده بود بارندگی های لحظه ای و شدید باعث روان شدن سیلاب در روز گذشته (چهارشنبه)، بعضی مناطق شهری و روستایی در شهرستان های بافت، رابُر و سیرجان را تحت تاثیر خود قرار داد و خساراتی نیز به راه های روستایی و نیز برخی ساختمان های مسکونی زد.
همچنین همزمان وقوع طوفان و وزش باد شدید دیروز در جنوب استان کرمان، باعث آسیب به نخلستان ها و ریزش محصول خرما در بعضی از مناطق شهرستان های جیرفت و فاریاب شد.
خسارت سیلاب به راه های روستایی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح این خسارت ها اظهار داشت: بارندگی های شدید روز چهارشنبه انسداد راه تعدادی از روستاهای منطقه بِزِنجان شهرستان بافت را به دنبال داشت که برخی از راه ها باز شده و مابقی نیز در حال باز شدن است.
حمید سالخورده تصریح کرد: همچنین سیلاب به تعدادی از خانه ها وارد شده بود که با همکاری عوامل امدادی تخلیه آب انجام شد.
وی افزود: خوشبختانه خسارت عمده و تلفات جانی به مردم وارد نشده و با تلاش کارکنان دستگاه های ذیربط و نیروهای امدادی وضعیت در مناطق متاثر از بارندگی و سیلاب عادی است.
آسیب طوفان به نخیلات جنوب کرمان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: وزش باد شدید همراه با طوفان و گرد و خاک طی روز چهارشنبه در نواحی مختلف جیرفت و فاریاب به نخل ها و خرمای مردم آسیب زده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز هم برای مناطقی از جنوب استان کرمان رگبار و بارندگی پیش بینی می شود، شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند.
تشریح اقدامات امدادی هلال احمر
جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز طی اطلاعیه ای جزییات امداد رسانی در مناطقی از شهرستان های بافت، رابر و سیرجان را تشریح کرد.
بر اساس این اطلاعیه شهر و روستاهای متاثر در سیل و آبگرفتگی شهرستان های رابر و روستای سیه بنوییه، شهر بافت و روستاهای بزنجان، فهیم آباد، ارمتک سفلا، خبر(khabr) شهر سیرجان و بخش بَلوَرد در سیرجان بوده اند.
به گزارش ایرنا، هلال احمر کرمان تعداد خانوار آسیب دیده را ۱۵ خانوار و ۷۵ نفر و افراد امدادرسانی شده را ۶۰ نفر اعلام و تاکید کرد که تعداد افراد اسکان داده شده ۱۰ نفر بوده و تخلیه آب از پنج باب منزل انجام گرفته است.
این اطلاعیه می افزاید: ۱۰ بسته غذایی، ۲ دستگاه چادر، ۱۵۰ کیلوگرم نایلون پوشش چادر، چهار تخته موکت و هشت تخته پتو بین سیل زدگان توزیع شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11943
اخبار مرتبط
نظرات شما