• چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ -
  • 16 October 2024

  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ -
  • 16 October 2024
رتبه اول به «گهر انرژی سیرجان» رسید؛

صدرنشینی «گهران» در رالی نیروگاه ها

نیروگاه گهران شرکت گهر انرژی سیرجان موفق به کسب رتبه اول تولید و کمترین نرخ خروج داخلی در بین نیروگاه های سیکل ترکیبی سراسر کشور در شش ماهه اول 1403 شد. این دستاورد در حالی رقم خورد که گهر انرژی سیرجان نقش موثری در کمک به صنایع منطقه گل گهر و شبکه سراسری برق ایفا کرده است...

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت گهر انرژی، در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و با توجه به بحران ناترازی انرژی و برق کشور به ویژه در دوره اوج مصرف و نقش نیروگاه شرکت گهر انرژی سیرجان در بهره وری و عدم تولید و توقف صنایع منطقه معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان و همچنین تزریق برق به شبکه سراسری و کمک به کاهش قطعی برق در کشور ، ماموریت و برنامه ریزی ها ی شرکت در جهت افزایش تولید،  راندمان و آمادگی شکل گرفت.
این گزارش می افزاید: تخصیص قریب به ۷۰ درصد از برق بلوک یک نیروگاه به  صنایع منطقه معدنی و صنعتی گل گهر توسط شرکت گهر انرژی  که این موضوع کمترین توقف و کاهش تولید را از محل قطعی برق برای صنایع منطقه به همراه داشته و از عدم النفع احتمالی صنایع منطقه و سهامداران، پیشگیری شده است.
بر اساس این گزارش، بیش از ۳۰ درصد تولید برق بلوک یک نیروگاه این شرکت در راستای کمک به رفع ناترازی و کاهش قطعی برق به شبکه سراسری  برق  کشور تزریق می شود.
در همین راستا و بر اساس ارزیابی و اعلام شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور، شرکت گهر انرژی سیرجان با ثبت ۹۹/۸ ٪ آمادگی ، حائز کسب رتبه نخست ، در زمینه تولید و آمادگی تولید برق در بین نیروگاه های سیکل ترکیبی سراسر  کشور شد.
بهره برداری حداکثری از ظرفیت نیروگاه از اهداف اصلی بخش تولید صنعت برق به ویژه در دوره اوج مصرف و ناترازی تولید و مصرف است، که لازمه آن حفظ پایداری  و تولید مستمر واحدهای نیروگاهی در این دوره و جلوگیری از خروج اضطراری واحدها است که این مهم با تکیه بر توان داخلی و استفاده حداکثری از پتانسیل سرمایه انسانی شرکت و پیمانکاران محترم نیروگاه ،در شرکت گهر انرژی محقق گردید.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12414
اخبار مرتبط
نظرات شما