وقتی افزایش قیمت ماشین خاطرهها صدای مردم را درآورد؛
قیمت پیکان در سال ۵۲ چقدر بود؟
پیکان خاطره انگیزترین خودرو ایرانیان است. ماشینی که هنوز هم بین بعضی جوانان ایرانی طرفدار دارد. اتومبیل خاطرهها جایگاه ویژهای در تاریخ ایران دارد...
در سال ۵۲این خودرو برای بار اول دچار افزایش قیمت شد، که همین افزایش قیمت سبب ناراضایتی مردم در آن زمان شد. تولید پیکان از سال ۱۳۴۶خورشیدی آغاز شد و در روز ۲۵اردیبهشت سال ۱۳۸۴پس از گذشت ۳۸سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد.. از سال ۱۳۴۶پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰و ۱۳۵۱شش مدل پیکان تولید میشد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. با توجه به اینکه در قیمت مدلهای مختلف پیکان از اول بهمن ۱۳۵۰تا شهریور ۵۲که بیش از ۱۹ماه میشود تغییری داده نشده بود، ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد، با بالارفتن قیمت مواد اولیه قیمت این خودرو تا حدودی گران میشود. قیمتهای جدید در شهریور سال ۵۲به نمایندگان فروش پیکان ابلاغ شد و به اجرا درآمد. بر اساس قیمتهای جدید مدلهای مختلف پیکان از ۱۵هزار ریال تا ۱۸هزار ریال افزایش قیمت یافت. مدلقیمت ۱۳۵۲ اتومبیل پیکان دولوکس۲۳۹هزارو ۹۰۰ریال اتومبیل پیکان کار۲۰۲هزار و ۹۰۰ریال اتومبیل جوانان۲۷۵هزار ریال اتومبیل وانت۱۶۵هزار ریال با آغاز دهه ۹۰ایرانیان میتوانستند با حداقل ۱میلیون و حداکثر ۴میلیون، صاحب یک پیکان شوند.