• پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ -
  • 18 July 2024

  • پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ -
  • 18 July 2024
در برنامه امسال؛

۳۰ درصد نقاط حادثه‌خیز کرمان اصلاح می شود

۱۳۹ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در ۸۴ شهر استان و ۳۵ نقطه حادثه‌خیز برون شهری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده که ۳۰ درصد این نقاط در برنامه امسال برای اصلاح و رفع خطر قرار دارند...

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب در ستاد راهبری کاهش تصادفات استان با اشاره به افزایش 29 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان نسبت به سال 1401 عنوان کرد: افزایش ترددها بعلاوه طولانی بودن مسیرها و بعضا عدم رسیدگی به خودروها، میزان تصادفات را افزایش می‌دهد، با این حال باید اقدامات سریعتری برای کاهش خطرات و جلوگیری از جراحت‌ها و فوتی‌ها انجام دهیم.
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی بیان داشت: با اقداماتی از جلمه ایجاد سرعت‌کاه و اصلاح در برخی از نقاط حادثه‌خیز درون شهری و برون‌شهری، شاهد کاهش آمار تصادفات هستیم.
موسوی گفت: 139 نقطه حادثه‌خیز درون شهری در 84 شهر استان و 35 نقطه حادثه‌خیز برون شهری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده که 30 درصد این نقاط در برنامه امسال بری رفع خطر قرار دارند.
معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی، بخشی برای رفع نقاط حادثه‌خیز قرار می‌گیرد، افزود: شهرداری‌ها نیز طرح‌های  اصلاح نقاط حادثه‌خیز درون شهری دارند که در حال حاضر 50 درصد این نقاط رفع شده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان،موسوی گفت: برای روشنایی 30 کیلومتر ورودی شهرها که عمده تصادفات را دارند، طرح‌هایی توسط راهداری و شرکت توزیع نیروی برق ارائه شده که تا قبل پایان سال، روشنایی آنها کامل شود.
وی با اشاره به حجم بالای حمل بار شرکت‌های صنعتی و معدنی در استان تصریح کرد: بار اضافه ماشین‌های سنگین حامل مواد معدنی در جاده‌های استان مشکل دیگری است که جاده‌های استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید مشارکتی در اصلاح جاده‌ها داشته باشند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10058
اخبار مرتبط
نظرات شما