• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
سرعت طوفان در شهر کرمان به ۱۰۰ کیلومتر رسید؛

آخرین وضعیت راه‌های کرمان در طوفان شن

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان با بیان اینکه در شمال استان با وزش شدید باد، همراه با کاهش دید و کیفیت هوا مواجهیم گفت: بیشترین سرعت وزش باد با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای شهر کرمان بوده و دید به صفر رسیده است...

مریم سلاجقه افزود: تا ساعت اولیه امشب وزش باد و گرد و خاک را در استان داریم، وزش باد نسبتا شدید در شرق داریم اما شدت آن در شمال استان بیشتر است.
وی اظهار داشت: سرعت وزش باد در شهرستان کرمان ۱۰۰ کیلومتر، رفسنجان و انار ۵۵ کیلومتر و در زرند به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسیده و دید در این شهرها در حد صفر است.
سلاجقه با بیان اینکه وزش باد تا ساعات اولیه شب ادامه خواهد داشت گفت: مردم از تردد در جاده ها و حضور در کنار درختان خودداری کنند.
وی همچنین ادامه داد: در مناطق جنوبی استان کرمان امروز بارش باران را داریم و فردا از میزان ناپایداری‌های جوی کاسته خواهد شد و جوی پایدار را در استان خواهیم داشت.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: ضمن اینکه کاهش محسوس دما را از فردا داریم و احتمال خسارت سرما هست لذا توصیه می کنیم گلخانه داران، مرغداری‌ها و دامداری‌ها نسبت به تنظیم دما دقت و سیستم گرمایشی خود را بررسی کنند و در وضعیت دمای نهالستان ها نیز دقت شود.
انسداد دسترسی به یزد و کُندی تردد در شرق
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: جاده انار - مهریز از هر ۲ سمت کرمان و یزد به علت افزایش ایمنی در جریان طوفان شن تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.
احسان عراقی زاده افزود: رانندگان طی هماهنگی با اداره راهداری تا فروکش کردن طوفان در شهرهای انار و مهریز متوقف می‌شوند.
وی با بیان اینکه مابقی راه‌های استان کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد به رانندگان توصیه کرد: رانندگان در جاده های بم - ریگان - ایرانشهر و بم - فهرج - زاهدان که طوفان شن در این محورها جریان دارد، به توصیه راهداران و پلیس توجه کنند.
به گزارش ایرنا،عراقی زاده ادامه داد: رانندگان در شرایط طوفان در صوت انسداد جاده یا دید ناکافی ،خودرو خود رابه منتهی‌الیه سمت راست یا خارج از جاده هدایت کنند، چراغ ها را روشن و چراغ خطر در طول مسیر طوفان روشن باشد زیرا در طول طوفان شن دیدن و دیده شدن بسیار مهم هست.
مناطق گسترده ای از شمال تا شمال‌غرب، شمال‌شرق تا سیرجان در کرمان از صبح جمعه درگیر طوفان شن شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10407
اخبار مرتبط
نظرات شما