• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
سرپرست شهرداری کرمان خبر داد:

اختصاص 250 میلیارد تومان به تقاطع شرف‌آباد

سرپرست شهرداری کرمان از اختصاص 250 میلیارد تومان برای احداث تقاطع غیرهمسطح در سه‌راهی «شرف‌آباد» و 300 میلیارد تومان برای اجرای عملیات عمرانی با هدف ساماندهی ترافیک در سه‌راهی «سیلو»، خبر داد...

محسن تویسرکانی، در برنامۀ رادیویی «مردم و مسئولان»، با بیان اینکه مواردی که در این برنامه به‌عنوان دغدغۀ مردم مطرح شد، دغدغۀ شخص بنده هم هست، افزود: طی یک ماه اخیر، در قالب طرح «پیشران»، مواردی را اولویت‌بندی کردیم و در این مدت، اقداماتی ازجمله پاک‌سازی بیش از 80 هزار مترمربع از زمین‌های خالی، رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر به متراژ بیش از 250 هزار متر، جمع‌آوری بالغ بر 5000 تن خاک‌ونخاله از سطح شهر و زمین‌های خالی و تنظیف بیش از 140 هکتار از معابر سطح شهر توسط همکاران زحمتکش شهرداری انجام شده است.
وی در ارتباط با فضای سبز شهر کرمان بیان کرد: کم‌آبی نباید بهانه‌ای باشد که فضای سبز شهر کرمان مورد غفلت واقع شود و باید تدبیری اندیشید؛ طی روزهای اخیر، 17 هزار اصله درخت و قریب به 120 هزار نهال گل در فضای سبز شهر کرمان کاشته شده است.
سرپرست شهرداری کرمان در زمینۀ آسفالت، خاطرنشان کرد: در همین چند روز اخیر، 140 هزار مترمربع روکش آسفالت در معابر اصلی و فرعی انجام شده و 100 هزار مترمربع زیرسازی آسفالت شده است.
تویسرکانی، با بیان اینکه از روز انتصابم در شهرداری، اولویت کار را بر آسفالت شیارهای پروژۀ فیبر نوری گذاشتیم، افزود: در مجموع حدود 514 کیلومتر شیار ناشی از پروژۀ فیبر نوری در سطح شهر کرمان ایجاد شده که ترمیم آنها به‌دلایل فنی و مجوزهای فیبر نوری که باید اخذ می‌شد، به تعویق افتاد که مسئولان امر باید توضیح دهند؛ اما با همت همکارانم در شهرداری، حدود 350 کیلومتر از شیارهای ناشی از پروژۀ فیبر نوری، ترمیم، بازسازی و آسفالت شده است.
وی ادامه داد: شیارهای ناشی از پروژۀ فیبر نوری در تمام معابر اصلی به‌جز یکی‌دو نقطه که قرار است ظرف هفتۀ آینده روکش آسفالت شود، ترمیم شده است.
سرپرست شهرداری کرمان، در ارتباط با روشنایی معابر، با اشاره به اینکه این موضوع برعهدۀ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان است، افزود: از شرکت توزیع نیروی برق شمال استان خواهش می‌کنم که در این زمینه اقدام کنند؛ شهرداری هم حاضر است با تمام توان مشارکت کند تا روشنایی شهر به حد مطلوب برسد.
تویسرکانی، با اشاره به جمع‌آوری مرتب زباله از سطح شهر، خاطرنشان کرد: با اهتمام همکارانم، این مهم در ایام پایانی سال به شکل مضاعف انجام خواهد شد و از شهروندان تقاضا دارم با توجه به خانه‌تکانی و افزایش حجم زباله‌ها در روزهای آخر سال، زباله‌ها را در ساعاتی بیرون بگذارند که مورد سوءاستفاده سودجویان و حیوانات ولگرد قرار نگیرد.
وی در ارتباط با ترافیک شهری، با اشاره به اینکه دو راه‌کار کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار شهرداری است، افزود: راه‌کاری که در کوتاه‌مدت در نظر داریم، ترمیم آسفالت کوچه‌های حوالی گره‌های ترافیکی سطح شهر است که با این اقدام، ترافیک در آنها روان می‌شود و تأثیر مستقیم در رفع معضل ترافیک در برخی نقاط شهری خواهد داشت.
سرپرست شهرداری کرمان، با بیان اینکه راه‌کار بلندمدت روان‌سازی ترافیک، مربوط به کمربندی شهر کرمان و در سه نقطۀ سه‌راهی «شرف‌آباد»، سه‌راهی «سیلو» و میدان «بیرم‌آباد» است، ادامه داد: در این ارتباط ظرف چند روز گذشته به همت اعضای شورای شهر که از همکاری آنها تشکر می‌کنم، اعتباری در نظر گرفته شده و قطعاً سه‌راهی «شرف‌آباد» را در اولویت خواهیم گذاشت.
تویسرکانی افزود: با پیمانکار هم مذاکراتی داشتیم و فرایند انتخاب پیمانکار در حال انجام است؛ مطالعات انجام شده و امیدواریم در همین اسفندماه بتوانیم عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه را با اعتبار معادل 250 میلیارد تومان، شروع کنیم.
وی یادآور شد: برای ساماندهی ترافیک در سه‌راهی «سیلو» هم، 300 میلیارد تومان تخصیص داده شده و مطالعاتی هم انجام شده که پیگیر آن هستیم.
سرپرست شهرداری کرمان، با بیان اینکه یکی از معضلات ترافیکی شهر کرمان در چهارراه «سمیه»(طهماسب‌آباد) و حوالی ساختمان‌های پزشکان است، افزود: ظرف روزهای گذشته با اهتمام و تصویب شورای شهر، قطعه‌زمینی در حوالی چهارراه «سمیه» برای احداث پارکینگ خریداری شد و در حال آماده‌سازی یک پارکینگ در این محدوده هستیم؛ ضمن اینکه احداث یک پارکینگ طبقاتی در خیابان «ابن‌سینا» نیز در مرحلۀ انعقاد قرارداد است.
تویسرکانی، در ارتباط با دغدغۀ برخی شهروندان درخصوص آبیاری فضای سبز با آب شرب، بیان کرد: طی اقدامی که از چند ماه گذشته آغاز شده، 200 انشعاب مسدود شده است و الآن می‌توانم بگویم که این اتفاق قطعاً در آبیاری فضای سبز شهر کرمان نمی‌افتد.
وی با بیان اینکه درخصوص سهم شهرداری از فاضلاب و آب‌های زیرسطحی مذاکراتی داشتیم و این موضوع در حال پیگیری است، ادامه داد: آب‌های زیرسطحی موسوم به «گوراب» در ابتدای شهرک «بلدالامین» به سیستم فضای سبز کرمان تزریق می‌شود؛ اما باید تدبیر شود که آسیبی به فضای سبز شهر کرمان وارد نشود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10641
اخبار مرتبط
نظرات شما