• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
دستاورد کرمان آیدکس 2024 تشریح شد؛

ظرفیت پروازی جدید برای کرمان

در نشست هم اندیشی توسعه ظرفیت پروازی استان کرمان، افزایش ظرفیت پروازهای کرمان- مشهد و کرمان- تهران و برقراری خط پروازی کرمان- مسقط به عنوان دو دستاورد مهم کرمان آیدکس 2024 مطرح شدند...

در ادامه مذاکرات پیرامون همایش کرمان آیدکس 2024، نشست هم اندیشی توسعه ظرفیت پروازی در قالب برنامه‌ توسعه گردشگری کرمان ۱۴۰۴ و با حضور رئیس اتاق کرمان، مدیرکل فرودگاه های استان، جمعی از فعالان اقتصادی کرمانی فعال در بازار عمان و مدیران برخی آژانس های مسافرتی استان برگزار شد، از افزایش خط پروازی مشهد کرمان و افزودن یک خط پروازی کرمان تهران که انجام شده و همچنین راه اندازی پرواز خارجی از کرمان به مقسط پایتخت عمان در آینده ای نزدیک خبر داده شد که این اتفافات خوب دستاورد و حاصل برگزاری نشست ها و مذاکرات مختلف در همایش کرمان آیدکس بود.
رئیس اتاق کرمان در این نشست با اشاره به اینکه در برگزاری همایش کرمان آیدکس که 300 نفر میهمان خارج از استان داشتیم، به خوبی کمبود زیرساخت های لازم برای گردشگری مانند نبود پرواز، عدم تامین هتل و فضای پذیرایی از میهمانان را درک کردیم و این موضوع زمان و انرژی بسیاری از ما گرفت.
سیدمهدی طبیب زاده، افزود: پس از طرح این دغدغه ها در پنل های تخصصی کرمان آیدکس 2024 و برگزاری نشست های مختلف با مسئولان کشوری از جمله معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین نماینده شرکت کاسپین، خوشبختانه ۴ پرواز در خطوط تهران و مشهد به خطوط هوایی کرمان اضافه شد.
وی همچنین در رابطه با راه اندازی پرواز کرمان-مسقط ادامه داد: برآوردها نشان می دهد این پرواز می تواند موفق باشد زیرا فعالان اقتصادی کرمان در عمان، فعال بودن بیمارستان مهرگان کرمان در توریست سلامت با عمان، سرمایه گذاری عمانی ها در سه پروژه در شهرستان های کرمان، جیرفت و سیرجان و همچنین وجود جاذبه های گردشگری دو طرف، می تواند به رونق و تداوم این پرواز کمک کند.
کرمان را مستقیم به دنیا وصل می کنیم
در ادامه این نشست مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز از آمادگی این مجموعه برای دریافت مجوز  پروازهای خارجی از سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و اظهار کرد: برقراری پروازهای خارجی به صورت جدی از سوی استاندار کرمان پیگیری می شود تا کرمان هر چه زودتر به صورت مستقیم به دنیا وصل شود. علی جزینی زاده، با اشاره به اینکه ارائه خدمات هوانوردی و فرودگاهی وظیفه ماست، افزود: برای تسهیل در امور مسافران پروازها، ویزای فرودگاهی با سرعت مناسب برای مسافران در فرودگاه صادر می شود، زیرساخت های دریافت گذرنامه توسط نمایندگی وزارت امور خارجه در فرودگاه کرمان فراهم است و همچنین ترمینال پروازهای خارجی نیز بهسازی شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی ادامه داد: پرواز کرمان به مسقط و سپس پرواز کرمان به دبی می تواند آغاز بسیار مناسبی برای راه اندازی پروازهای خارجی باشد که همایش کرمان آیدکس 2024 در به نتیجه رسیدن این موضوعات بسیار تاثیرگذار بود. در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی، پزشکی، صنعتی و فرهنگی کرمانی در عمان از میزان ترددهای خود به کشور عمان گفتند که اکثر مواقع از شیراز و تهران راهی عمان می شوند و همچنین از برقراری پرواز کرمان- مسقط استقبال کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11259
اخبار مرتبط
نظرات شما