• چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024

  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024
رییس دادگستری بم خبر داد؛

الحاق ۲ شهرک بم به محدوده طرح تفصیلی

رییس دادگستری بم گفت: مشکلات ۲ شهرک امید و امام خمینی (ره) بم برطرف شده و طی یک ماه آینده به همت مشاور طرح تفصیلی، محدوده این ۲ شهرک وارد حریم و محدوده شهر و همچنین طرح تفصیلی این شهر نیز قطعی می‌شود...

سلمان اعظمی‌ساردو در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم با محوریت حل مشکلات شهرک امید و امام خمینی(ره) اظهارداشت: مشکلات ثبتی این شهرک ها در سفر سال گذشته دادستان کل کشور به این شهرستان حل شده بود و باید وارد محدوده و حریم شهر می شدند.
وی ادامه داد: در شهرک امید حدود ۸۵ هکتار سند رسمی تک برگ برای اداره راه و شهرسازی صادرشد که ۷۰ درصد بافت فرسوده و قشر ضعیف جامعه در این محدوده قرار دارند و مقرر شد با نظر مساعد مشاور طرح تفصیلی بم این شهرک وارد محدوده شهری شود.
رییس دادگستری بم عنوان کرد: از دیگر مشکلات این شهرک یکسری ضوابط میراثی و گسل بود که با پیشنهاد میراث فرهنگی مشکلات حل شده و اداره راه و شهرسازی با نقشه و طرحی که دارد طی همکاری با شهرداری، بافت شهری را ادامه دهد و زیرساخت های شهرک امید را حل کند.
وی با اشاره به مشکلات شهرک امام خمینی (ره) اضافه کرد: عمده مشکلات آن حل شده و تنها چهار پلاک مشکل ساز است که یک پلاک آن به دلیل وجود معارض و شاکی خصوصی باید محدوده تصرفات آنها مشخص شود اما سه پلاک دیگر مشکلی ندارند.
اعظمی ساردو بیان کرد: در شهرک امام خمینی مشکل اصلی همان واگذاری بود که با سفر رییس قوه قضاییه و هیات همراه به استان کرمان و سفر دادستان کل کشور به بم انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: محدوده ای از شهرک امام خمینی(ره) در طرح تفصیلی قرار نداشت که با پیشنهاد یکسری ضوابط از طرف پایگاه جهانی بم آن محدوده نیز وارد طرح تفصیلی می شود.
چه خبر از پل دهبکری بعد از ۱۸ سال؟
این مسئول همچنین درخصوص پل تقاطع غیرهمسطح دِهبَکری نیز گفت: ساخت این پل با هدف حذف یکی از نقاط حادثه‌خیز استان کرمان از ۱۸ سال قبل آغاز شده اما هنوز تکمیل نشده بود که از سال ۱۴۰۰ دادستان بم در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم برای حل مشکل ورود کرد.
رییس دادگستری بم افزود: با پیگیری های به عمل آمده معضل یکی از پروژه های نیمه تمام شهرستان بم بعد از گذشت ۱۸ سال حل می شود و پل تقاطع غیرهمسطح دِهبَکری طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.
پرونده شهرک های امید و امام بم بسته شود
در ادامه بهنام جعفری‌زاده دادستان بم نیز گفت: ۹۰ درصد مشکل مربوط به این ۲ شهرک ( شهرک امام خمینی و امید بم) حل شده است و امیدواریم طی مدت یک ماه آینده مصادف با چهلم شهدای خدمت پرونده این ۲ شهرک بسته شود.
وی افزود: مردم و مسئولان دیگر از حل مشکل شهرک امید بم ناامید شده بودند و حتی تصمیم بر جابه جایی آن که کاری نشدنی بود گرفته بودند که خوشبختانه مشکل آنها با پیگیری در سطح کشور و استان حل شد.
دادستان بم عنوان کرد:این حجم از واگذاری اراضی دولتی چالش ها و مشکلات خاص خود را دارد و دستگاه قضایی توانست ۲ شخصی که اراضی دولتی را به اشخاص واگذار کرده بودند نیز دستگیر کند.
جعفری‌زاده اضافه کرد: این موضوع قابل پذیرش نیست که فردی مشکلاتی ایجاد و دستگاه قضایی برای حل آن مشکل ورود کند، باید در همان ابتدای کار جلو خلاف گرفته شود.
وی توضیح داد: اگر اداره ای در حل مشکلات کوتاهی کند بدون ملاحظه برخورد می‌کنیم زیرا ادارات باید از اراضی دولتی حفاظت کنند و جلو ساخت و سازهای غیرقانونی را بگیرند.
دادستان بم نیز با اشاره به مشکل ۱۸ ساله تقاطع غیرهمسطح دِهبَکری تصریح کرد: برخی مدیران غیرکارآمد باعث شده بودند که یک پروژه اینقدر طول بکشد و به بهره برداری نرسد که خوشبختانه با پیگیری به عمل آمده و همکاری اداره کل راهداری کرمان طی چند روز آینده به افتتاح می رسد.
به گزارش ایرنا،وی اظهارداشت: مسیر تونل اسفند تا محدوده شهر دهبکری نیز ناایمن است و آسفالت آن خراب شده که نیاز به روکش آسفالت دارد؛ همچنین مسیر دارزین به دهبکری برای کاهش تصادفات باید دوبانده شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11318
اخبار مرتبط
نظرات شما