• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
نایب رئیس هیات امنای انجمن پسته خبر داد

صادرات یک میلیارد دلاری پسته در 1402

نایب رئیس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران از صادرات یک میلیارد دلاری پسته در سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون پسته در ۲۷ استان کشور تولید می‌شود...

جلیل کاربخش راوری درباره وضعیت تولید و صادرات پسته، افزود: سال گذشته ۲۰۰ هزار تن پسته در کشور تولید شد که از این میزان ۱۲۰ هزار تن به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار به کشورهای هدف صادر شده است.
نایب رئیس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران اظهار داشت: اکنون پسته در ۲۷ استان کشور تولید می‌شود که همچنان استان کرمان ۴۵ تا ۵۰ درصد تولید را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات شرایط اقلیمی، خشکسالی‌های پی در پی و کاهش کیفیت آب‌های زیرزمینی باعث شده امسال نیز همانند سال گذشته صادرات داشته باشیم.
کاربخش راوری با بیان اینکه بخش کشاورزی به عنوان یک بخش تخصصی و خصوصی و تامین‌کننده امنیت غذایی کشور باید مورد حمایت های دولتی قرار بگیرد، گفت: پسته کاران توقع دارند که بتوانند همانند گذشته محصول پسته را صادر و ارز آن را به کشور وارد کنند.
به گزارش ایرنا،نایب رئیس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران معتقد است برای افزایش صادرات محصول منحصر به فردی همچون پسته و حفظ بازارهای صادراتی لازم است که مقررات صادرات بخش کشاورزی تسهیل شود و تجار نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11359
اخبار مرتبط
نظرات شما