• چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024

  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024
فاز اول به مساحت ۲۰ هزار مترمربع؛

«باغ‌راه شمالی» شهر کرمان افتتاح شد

در ادامهٔ طرح «یک‌شنبه‌شهر»، «یک‌شنبه‌‌های افتتاح پروژه‌های شهر کرمان» و به یاد شهیدان «سیف‌الدینی»، فاز اول «باغ‌راه شمالی» شهر کرمان به ساحت ۲۰ هزار مترمربع افتتاح شد...

شهردار کرمان در این آیین که با حضور نایب‌رییس شورا، معاونان شهردار، شهردار منطقه یک کرمان و برخی از مدیران شهری و مردم در محل این باغ‌راه برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که در این جمع نورانی قرار گرفتم و خدا قوت می‌گویم به همکارانم در شهرداری منطقه یک کرمان که به‌صورت شبانه‌روزی بخش عمده این کار را انجام دادند و محیط امن و زیبایی را برای مردم ایجاد کردند.
محسن تویسرکانی افزود: اعتقادم این است در برهه کنونی، کشور به کار جهادی نیاز دارد و اگر بخواهیم مسیر شهدا را ادامه بدهیم، باید کار جهادی انجام دهیم.
وی ادامه داد: بدون تردید مسیری که شهدا طی کردند، باعث شده که امشب در کمال آرامش در این محیط زیبا حضور پیدا کنیم و اگر بخواهیم قدردان خون شهدا باشیم، باید با هر گرایش سیاسی به میدان عمل بیاییم و قدمی برای شهر و کشورمان برداریم؛ به‌خصوص برای کرمان، پایتخت مقاومت کاری انجام دهیم‌؛ چراکه اگر شبانه‌روز تلاش کنیم فقط بخشی از رسالتی را که بر عهده داریم، می‌توانیم انجام دهیم.
شهردار کرمان، ضمن تشکر از همکارانش در شهرداری کرمان گفت: از مردم هم تشکر می‌کنم که با حداقل کاری که کردیم، بازخوردهای خوبی به ما دادند؛ اگرچه معتقدم کارهایی که می‌کنیم، ابتدایی و حداقلی است و برای شهر کرمان باید کارهای بیشتری انجام داد.
تویسرکانی، با قدردانی از همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، افزود: اگر کمک و همیاری اعضای شورای شهر نبود، این کارها انجام نمی‌شد، که امیدوارم با همین همدلی اتفاقات خوب بیشتری رقم بزنیم.
شهردار کرمان، در ادامه، از کلنگ‌زنی پل «شهید حاج‌یونس‌ زنگی‌آبادی» در سه‌راهی «شرف‌آباد» خبر داد و گفت: به‌زودی این پروژه آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر به پایان برسد.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم، گفت: بسیار خوشحالم که این افتتاح در ایام سال‌روز ازدواج حضرت علی‌(ع) و فاطمه‌(س)صورت می‌گیرد و امیدواریم این خدمات مستمر و ادامه‌دار باشد.
محمدرضا کمساری افزود: از شهردار منطقه یک و بدنه شهرداری، مدیران شهری که در بخش‌های مختلف شهرداری به شهردار منطقه یک کمک کردند و شهردار محترم کرمان، تشکر می‌کنم.
وی گفت: این پروژه حدود هشت‌ماه پیش شروع شد، طی شش‌ماه، ۵۰ درصد پیشرفت داشت و با تلاش شبانه‌روزی همکاران و شهردار منطقه یک، در دوماه اخیر نیز، ۵۰ درصد باقی‌ماندهٔ آن، به سرانجام رسید.
شهردار منطقه یک شهر کرمان نیز، در این مراسم، گفت: فاز اول «باغ‌راه شمالی» شهر کرمان واقع در منطقه یک شهری که امشب شاهد افتتاح آن هستیم، با مساحت ۲۰ هزار مترمربع، دارای مسیر دوچرخه به طول ۱۰۰۰ متر و مساحت ۴۰۰۰ متر مربع همراه با جدول‌گذاری به طول ۴۵۰۰ متر، سه لاین پیاده‌روی با کف‌پوش موزاییک به طول ۴۵۰۰ متر، و مسیرهای دسترسی برای خودروهای سواری به طول ۴۰۰ مترمربع است.
حسین سعید افزود: در سنوات گذشته به همت مدیران و همکاران شهرداری، در حاشیه این بزرگراه، یک فضای سبز به‌منظور جداسازی محدودهٔ شهر و زیباسازی حاشیه بزرگراه ایجاد شده بود، ولی متأسفانه به‌دلیل تراکم درختان و عدم رسیدگی، دچار آسیب‌های متعددی شده بود.
وی با بیان اینکه به‌منظور برگرداندن فضای یادشده به کاربری اصلی خود، آن را به باغ‌راه تبدیل کردیم تا همه مردم برای تفریح و ورزش از این فضای امن و مفرح، استفاده کنند.
به گزارش کرنا،شهردار منطقه یک کرمان، با قدردانی از همکاران خود در شهرداری منطقه، خاطرنشان کرد: فاز دوم این باغ‌راه در مرحله طراحی، برآورد هزینه و ثبت قرارداد با پیمانکار به طول ۸۰ هزار مترمربع است که تا شهرک «ولایت» ادامه پیدا می‌کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11370
اخبار مرتبط
نظرات شما