• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
با مشارکت بانک رسالت انجام شد؛

رونمایی از کیف‌پول الکترونیکی شهرداری کرمان

در آیینی با حضور شهردار کرمان، مدیران شهرداری، برخی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران بانک قرض‌الحسنه رسالت، از «کیف‌پول الکترونیکی شهرداری کرمان» با مشارکت بانک قرض‌الحسنه رسالت، رونمایی شد...

شهردار کرمان در آیین رونمایی از «کیف‌پول الکترونیکی شهرداری کرمان»، با مشارکت بانک قرض‌الحسنه «رسالت» که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران بانک قرض‌الحسنه «رسالت» و برخی مدیران شهرداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: بانک رسالت همواره آبروی شهر و استان کرمان بوده و هست و با تیم مدبری که بر این مجموعه حاکم است، امروز آبروی کشور شده است.
محسن تویسرکانی، افزود: بانک قرض‌الحسنه «رسالت» از ابتدای کار خود، نقطۀ اتکای خانواده‌ها و مستضعفان بوده و اکنون، علاوه بر آن، نقطۀ اتکای دستگاه‌های دولتی نیز شده است.
وی، بانک قرض‌الحسنه «رسالت» را مجموعه‌ای پاکدست دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه با انجام اقدامات تخصصی و کوتاه‌کردن فرایندها، توانسته به نحو مطلوبی به موضوعات، ورود و آنها را هدف‌گذاری کند.
شهردار کرمان بیان کرد: مجموعه‌هایی همچون بانک قرض‌الحسنه «رسالت» و شرکت هواپیمایی «ماهان»، نشان داده‌اند کرمانی‌ها در هر حوزه‌ای که ورود کرده‌اند، موجب ایجاد تحول در کشور شده‌اند که بسیاری از آنها متأثر از نقش شهید حاج‌قاسم سلیمانی بوده است.
تویسرکانی، اظهار داشت: راه‌اندازی خدمت «کیف‌پول الکترونیکی شهرداری کرمان»، اقدامی به‌موقع، مهم و اثرگذار و گامی در راستای خدمت هرچه بهتر شهرداری کرمان به شهروندان است.
وی، ضمن تشکر از مدیرعامل و معاونان بانک «رسالت» که در ارائه این خدمت نقش داشته‌اند، افزود: شهرداری‌ها موظف هستند که خدمات زیادی به شهروندان ارائه ‌دهند و در این بین، هنر ما این است که فرایندهای خدمت‌رسانی را تسهیل و راه‌ها را کوتاه کنیم تا زحمت شهروندان کم و حُسن اعتماد ایجاد شود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه «رسالت»، نیز با بیان اینکه افتخار ما این است که در شهر کرمان، شهر شهدا و حاج‌قاسم، خدمت‌گزار شهروندان باشیم، افزود: اگر به فرهنگ دفاع مقدس تأسی کنیم، کارهای زیادی می‌شود انجام داد؛ مجموعۀ قرض‌الحسنۀ «رسالت» هم با نفس گرم حاج‌قاسم شهید، شروع شد و ما هرچه داریم، از معنویت این شهداست.
محمدحسین حسین‌زاده، با اشاره به اینکه با رونمایی از «کیف پول الکترونیکی شهرداری کرمان»، خدمت خوبی به شهروندان کرمانی ارائه خواهد شد، ادامه داد: سعی می‌کنیم هر اتفاق خوبی که توسط بانک «رسالت» رقم می‌خورد، از کرمان شروع شود و امیدواریم این برکات شامل سایر استان‌ها و شهرهای کشور نیز بشود.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان هم، با بیان اینکه بانک «رسالت» در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ قرض‌الحسنه فعالیت دارد، افزود: همکاری با این بانک برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، خیرات و برکات زیادی برای شهرداری و کارکنان آن به‌همراه داشته و بانک «رسالت» در بسیاری موارد ازجمله سرعت پرداخت تسهیلات و غیرحضوری‌بودن خدمات، سرآمد است.
منصور ایرانمنش یادآور شد: با رونمایی از خدمت «کیف‌پول الکترونیکی»، تمام پرداخت‌ها در این بستر انجام خواهد شد و امیدواریم که در سایر ادارات هم این اتفاق بیفتد.
وی بیان کرد: بانک «رسالت» برای کارکنان رسمی شهرداری تسهیلات خوبی در نظر گرفته و پیگیر هستیم که کارکنان شرکتی هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان، نیز بیان کرد: راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی شهرداری، یکی از موضوعاتی است که طی دو سال اخیر در شورای شهر و در کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا پیگیر آن بودیم و با اهتمام شهردار محترم محقق شد.
سید محمدصادق تقوی، افزود: این خدمت، مقدمه‌ای برای سایر خدمات الکترونیکی مورد نیاز شهروندان است.
وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که کرمان به برکت وجود حاج قاسم و هم‌رزمان ایشان چنین سرمایه‌هایی دارد و مردم کرمان و کل کشور از این برکات بهره می‌برند.
رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان، بیان کرد: از مدیران بانک رسالت، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهردار به‌خاطر فراهم کردن امکان دریافت تسهیلات بانکی توسط کارکنان شهرداری تشکر می‌کنیم و پیگیر اخذ این تسهیلات برای نیروهای شرکتی به‌خصوص کارگران تنظیف، هستیم.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز بیان کرد: در ابتدای فعالیتم در حوزۀ معاونت مالی و اقتصادی، برای پرداخت حقوق کارکنان، فراخوانی به همه بانک‌ها دادیم که بسته‌های پیشنهادی خود را برای شهرداری بیاورند؛ پس از بررسی فراوان، درنهایت با توجه به خوش‌نامی و سابقه و ریشه‌‌ای که بانک «رسالت» در استان کرمان دارد، تصمیم گرفته شد پرداخت حقوق کارکنان شهرداری به بانک رسالت منتقل شود.
رامین امیرمداح، افزود: ازطریق توافقی که با بانک «رسالت» شد، خدمات خوبی به کارکنان شهرداری داده شده که مشکلات آنها را مرتفع می‌کند و از این بانک که در کنار شهرداری قرار گرفته‌اند، تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه قصد داشتیم در تعامل با بانک «رسالت» اقدامات بیشتری انجام دهیم، ادامه داد: در همین راستا، در زمینه خرید خودروی برقی با بانک رسالت تعامل داشتیم و قول داده شده هر یک از تاکسی‌داران که در این خصوص اقدام کند، وام قرض‌الحسنه در اختیارشان قرار گیرد؛ چراکه استفاده از این خوردوها، اثرات مثبتی از نظر زیست‌محیطی، کیفیت خودروها و بهبود منظر شهری دارد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، یادآور شد: در زمینه کیف‌پول الکترونیکی هم با شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شدیم، اما درنهایت قرار شد این خدمت از طریق بانک «رسالت» ارائه شود که در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری و سازمان «فاوا»، اقدامات تخصصی و گسترده‌ای در این رابطه انجام شد.
امیرمداح افزود: همکاری ما با بانک «رسالت» در همین‌جا متوقف نخواهد شد و این تعامل ادامه خواهد یافت.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز بیان کرد: زیرساخت یکپارچه ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری کرمان از ۱۸ ماه پیش، رونمایی شد و در این مدت ۵۵ خدمت شهرداری به‌صورت غیرحضوری در دسترس شهروندان قرار گرفته است.
وحید خطیبی، افزود: یکی از نقاط خالی این مجموعه که بسیار مهم است و رضایت‌مندی شهروندان را قطعی خواهد کرد، کیف‌پول الکترونیکی بود؛ شهرداری مجموعه‌ای با تراکنش‌های مالی متعدد و بسیار متنوع است که شهروندان به اشکال مختلف درگیر آن هستند.
وی یادآور شد: پیش از راه‌اندازی کیف‌پول الکترونیکی، خدمات به‌طور کامل ارائه نمی‌شد، اما با راه‌اندازی این خدمت جدید، امنیت ویژه‌ای در ارائه خدمات به وجود می‌آید و این «کیف‌پول» که در ارتباط با بانک قرض‌الحسنه «رسالت» قرار دارد، می‌تواند پشتوانۀ بسیاری از خدماتی که تراکنش‌های روزمره و بسیار پرارجاع شهرداری هستند، باشد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، ادامه داد: «کیف‌پول الکترونیکی»، ارایه خدمات به شهروندان را تسهیل می‌کند؛ همچنین در حوزه‌هایی مثل پسماند که در حوزه تفکیک از مبدأ زباله به‌دنبال راهی برای تعریف مشوق‌هایی برای جلب مشارکت شهروندان و تنظیم عرضه و تقاضا در این زمینه است، می‌تواند راه‌گشا باشد.
خطیبی، خاطرنشان کرد: زیرساخت «کیف‌پول الکترونیکی شهرداری کرمان»، با همکاری و تلاش شبانه‌روزی سازمان «فاوا» و تلاش بانک «رسالت» فراهم شده است.
وی افزود: کار ما تازه شروع شده و از این پس باید تلاش کنیم تمام خدمات قابل ارائه در شهرداری را وارد این کیف‌پول کنیم و همکاری ما با بانک رسالت ادامه خواهد داشت.
به گزارش کرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، از مدیران بانک «رسالت» خواست، برای ارائه تسهیلات در حوزه کارگری شهرداری هرچه در توان دارند، به‌کار گیرند و در این زمینه خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری به‌ویژه در حوزه تنظیف و فضای سبز، در شرایط بسیار دشواری زحمت می‌کشند و مقدورات ما در حدی نیست که بتوانیم زحمات آنها را جبران کنیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11652
اخبار مرتبط
نظرات شما