• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
مدیرکل بنیاد مسکن کرمان:

۶۲ درصد روستاهای استان کرمان مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ۶۲ درصد منازل مسکونی روستایی این استان مقاوم‌سازی و بازسازی شده است گفت: کاهش خسارات سیل و زلزله در کرمان، نتیجه این اقدام بوده است.

علی اکبر سلطانی‌نژاد در نشست خبری افزود: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اثرگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تامین مسکن محرومان اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد جمعیت کرمان در روستاها زندگی می‌کنند و در منطقه جنوب این استان نیز این عدد به ۸۰ درصد می‌رسد.
وی ادامه داد: پنج هزار و ۶۰۰ روستا در کرمان وجود دارد و آمار نشان می دهد که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.
سلطانی‌نژاد ضمن تبریک سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه اندازی این طرح با هدف تامین مسکن قشر مستضعف جامعه افزود: بنیان گذار انقلاب اسلامی توجه به محرومان جامعه را در اولویت برنامه‌های انقلاب قرار داده و در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشرو است.
وی با اشاره به انتخاب شعار سال ۱۴۰۱ به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با این قشر در ارتباط است و از طرفی روستاهای ما همواره مولد و تولیدکننده هستند، از طرف دیگر پیشرفت و آبادانی را باید از روستا آغاز کرد و این امر یک راهبرد است.
وی تصریح کرد: ساخت مسکن در روستاها اشتغال آفرین و نوعی تولید مهندسی است زیرا حدود ۳۰ درصد از اقتصاد به حوزه احداث مسکن تعلق دارد و به طور قطع رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بنیاد مسکن در سال جاری حوزه تامین زمین در روستاها و تخصیص کاربری‌ها برای افزایش تولیدات روستاها را در سال جاری پیگیری می کند.
طرح هادی ۲۸۸ روستای کرمان بازنگری می شود
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ طرح هادی ۲۸۸ روستا بازنگری می‌شود و تامین اعتبار شده است اضافه کرد: فعالیت عمرانی قابل توجهی طی سال گذشته در ۵۰۰ روستای استان کرمان انجام شد.
مدیرکل بنیاد مسکن کرمان با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی هستند گفت: اجرای دقیق هادی روستایی به استان ها ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات ساخت مسکن در روستاها به ۲۰۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده که با کارمزد ارزان قیمت به متقاضیان  پرداخت می شود و افزایش وام ساخت مسکن در روستاها به طور قطع سبب جهش تولید در این حوزه می‌شود.
ضرورت ورود صنعت به حوزه مسکن کرمان
سلطانی‌نژاد با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر گفت: کرمان جزو شهرهای بالای یکصد هزار نفر است که مشکل مسکن قیمت آن است که قابل مهار نیست و قیمت ساخت متاثر از بازار است و در این زمینه مصالح هم گران شده است.
وی ادامه داد: برای رفع مشکل مسکن در شهرها حوزه صنعت باید در مسکن مردم کمک کند و نهاده ارزان به‌دست سازنده آن برسانند.
خطر جدی فرونشست در جنوب کرمان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان یادآور شد: برداشت بی رویه و غیراصولی دراز مدت از سفره های آبی بویژه در دشت های این استان را داریم که فرونشست با توجه به ساختار زمین شناسی در مناطق مختلف متفاوت است، اما این پدیده در جنوب استان کرمان جدی شده است.
وی افزود: اخذ مبلغی برای تغییر کاربری اراضی روستایی در حوزه شهرداری ها و دهیاری ها اتفاق می افتد که این دستگاه ها عموما به واسطه ایجاد ارزش افزوده، وجهی برای ارتقای خدمات دهی به روستاها و شهرها دریافت می‌کنند.
اعتبارات بازسازی سیل جنوب کرمان ابلاغ شد
سلطانی نژاد در خصوص جذب اعتبارات سیل های اخیر جنوب استان کرمان نیز گفت: اعتبارات دولتی برای بازسازی سیل اول در ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ در جنوب کرمان جذب شده و تا ساخت فنداسیون منازل مسکونی نیز پیش رفته‌ایم.
وی ادامه داد: اعتبارات سیل دوم به تازگی به بانک های استان کرمان ابلاغ شده و بازسازی را آغاز کردیم که با مصوبه جدید دولت کارها پیش می‌رود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4142
اخبار مرتبط
نظرات شما