• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
اجرای فاز نخست نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان؛

افزایش 50 درصدی جابه‌جایی مسافر

شهردار کرمان گفت: با رونمایی از ۱۹ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون، ۵۰ درصد ظرفیت مسافری ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان را افزایش می‌دهیم که این اتوبوس‌ها و ون‌ها در خدمت تقویت خطوط به‌ویژه خط یک که حیاتی است و کاهش فاصله سرایستگاه‌ها قرار می‌گیرد...

طی آیینی با حضور استاندار و مدیران شهری کرمان و در نخستین روز از جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان، فجر تا مبعث، فاز نخست نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان اجرا شد.
استاندار کرمان، در آیین اجرای فاز اول نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان در جشنواره پروژه‌های شهری، فجر تا مبعث که با حضور رییس و چند تن اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر مدیران شهری در سالن سادات برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و دهه فجر، خدمت به مردم را یک ضرورت دانست و گفت: وظیفه داریم وقتی مسئولیتی می‌پذیریم، به مردم خدمت‌رسانی کنیم و شهرداری جزو سازمان‌هایی است که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد.
محمدمهدی فداکار افزود: وسعت خدمات شهرداری، همه مردم را دربرمی‌‌‌گیرد و از این جهت کار دشواری برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه مراسم افتتاح گذاشته شده، کار خوبی است، تلاش زیادی برای تأمین منابع و طراحی و اجرای پروژه‌ها صرف شده و اطلاع‌رسانی به مردم لازم است.
اهمیت پروژه‌های زیرساختی شهرداری الکترونیک
استاندار کرمان با اشاره به تلاش شهرداری کرمان برای اجرای پروژه‌های زیرساختی شهرداری الکترونیک بیان کرد: راه‌اندازی سامانه‌های شهرداری، کمک زیادی به تسهیل امور مردم خواهد کرد و بار امور را از نیروی انسانی شهرداری کم می‌کند.
فداکار یادآور شد: افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت حمل‌ونقل عمومی نیز خدمت بزرگی است و مردم باید بدانند.
وی افزود: هدفم از حضور در این مراسم، تشکر از شهرداری و شورا بود که به‌ویژه در جریان مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی، کمک بزرگی کردند و بار بزرگی از اجراییات را بر دوش گرفتند و صادقانه زحمت کشیدند.
افزایش 50 درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافر
شهردار کرمان نیز ضمن تبریک ولادت امام جواد(ع) و سالگرد ورود امام خمینی به کشور، بیان کرد: براساس رویکردی که در این دوره برگزیدیم، پروژه‌های شهرداری را در یک یا دو مقطع در سال به‌صورت تجمیعی افتتاح و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
سعید شعرباف افزود: در سال‌جاری دو مقطع دهه فجر و نیمه شعبان برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های زیرساختی شهرداری انتخاب شده و از امروز تا عید مبعث، هر روز یک پروژه، افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هر روز مجموعه‌ای از پروژه‌ها افتتاح می‌شود، یادآور شد: برای هیچ‌یک از این پروژه‌ها کمتر از سه میلیارد تومان هزینه نشده است؛ برای برخی نمی‌شود ارزش ریالی تعیین کرد؛ مانند پروژه شهر هوشمند شامل شش پلتفرم اساسی حوزه شهرداری الکترونیک ازجمله نرم‌افزار جامع فاوا، سامانه شفافیت و سامانه ارتباطات رادیویی دیجیتال آتش‌نشانی که همه در یک روز افتتاح خواهد شد.
شهردار کرمان، با اشاره به اینکه ارزش ریالی کلی پروژه‌های جشنواره فجر تا مبعث شهرداری، بیش از 412 میلیارد تومان است، افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، پروژه‌های گرمخانه دائم شهر کرمان، موزه انسان و فضا، مجموعه مشارکتی TIC برای معتادان و زنان بدسرپرست، مرکز مشاوره اجتماعی خانواده مهر و همراه‌سرا با مشارکت بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری و بخش خصوصی، افتتاح خواهد شد.
شعرباف خاطرنشان کرد: همه این اقدامات با تلاش متمرکز همکارانم در شهرداری کرمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مسایل جدی شهر کرمان، ترافیک آن است، افزود: راه‌حل‌های مختلفی در این خصوص پیشنهاد شده که یکی از مهمترین آنها، گسترش حمل‌ونقل عمومی با محوریت اتوبوس، ون و مینی‌باس است.
شهردار کرمان بیان کرد: با رونمایی از ۱۹ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون، ۵۰ درصد ظرفیت مسافری ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان را افزایش می‌دهیم که این اتوبوس‌ها و ون‌ها در خدمت تقویت خطوط به‌ویژه خط یک که حیاتی است و کاهش فاصله سرایستگاه‌ها قرار می‌گیرد؛ همچنین یک یا دو خط در جاهایی که قبلاً سرویس‌دهی نداشتیم، ایجاد می‌شود.
شعرباف خاطرنشان کرد: نیمی از ون‌ها در اختیار حمل‌ونقل عمومی اشتراکی قرار می‌گیرد که کرمان همراه با دو شهر دیگر، طلایه‌دار مدل حمل‌ونقل عمومی اشتراکی است.
وی ادامه داد: حمل‌ونقل عمومی اشتراکی برای سفرهای تکرارشونده افرادی که به‌طور متناوب می‌خواهند به یک مقصد مشترک سفر کنند، ازطریق نرم‌افزار اینترنتی و مسیریابی آنلاین انجام می‌شود.
شهردار کرمان یادآور شد: بخشی از ون‌ها به افراد دارای معلولیت و گروه‌های حساس شامل زنان باردار و افراد مسن خدمت‌رسانی می‌کنند و برای مدارس استثنایی در صبح و ظهر به‌صورت رایگان سرویس می‌دهند که کمک بزرگی به این قشر از جامعه است.
شعرباف افزود: بخش دیگری از ون‌ها در اختیار خطوط ویژه قرار خواهد گرفت که این خطوط در دست طراحی هستند.
وی خاطرنشان کرد: ۳۸ دستگاه اتوبوس دیگر در نیمه اول سال آینده خریداری می‌شود که با حساب اتوبوس‌هایی که در فاز اول اضافه شده، افزایش ۹۰ درصدی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان رخ خواهد داد.
شهردار کرمان افزود: به این ترتیب قولی که دادیم مبنی بر اینکه در انتهای سال ۱۴۰۲ ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان صد درصد افزایش یابد، محقق خواهد شد.
شهردار کرمان بیان کرد: مناقصه بازسازی برخی از اتوبوس‌ها برگزار شده و حداقل ۱۱ دستگاه اتوبوس، به‌طور کامل نوسازی خواهد شد.
شعرباف افزود: درصدد هستیم در خطوط پررفت‌وآمد، خطوط ویژه BRT اجرا کنیم که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ محقق شود.
اضافه‌‌شدن یک دستگاه فوماتیک و نردبان ۳۲ متری آتش‌نشانی
وی بیان کرد: در حوزه عمرانی، دستگاه فوماتیک آتش‌نشانی تأمین شده و نردبان ۳۲ متری نیز اضافه خواهد شد و با کمک وزرات کشور، مترصد خرید ماشین‌آلات عمرانی هستیم که جزو زیرساخت‌های موردنیاز شهر کرمان است.
به گزارش کرنا، شهردار کرمان خاطرنشان کرد: شهر کرمان نیاز به ۲۵۰ دستگاه اتوبوس قابل استفاده دارد؛ درحالی‌که در حال حاضر، ۹۵ دستگاه اتوبوس خدمت‌رسانی می‌کنند.
شعرباف در پایان، از معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری و همه کسانی که پیگیری‌های جدی درخصوص تأمین ۶۹ دستگاه اتوبوس و ون انجام دادند، تشکر کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6543
اخبار مرتبط
نظرات شما