• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
استاندار کرمان اعلام کرد

پیگیری تامین اعتبار صندوق پژوهش و نوآوری

استاندار کرمان با بیان اینکه پیگیر تامین اعتبار برای فعالیت صندوق پژوهش و نوآوری در استان هستیم گفت: شکل‌گیری یک مجمع، نهادسازی و ساختارسازی مناسب، بهترین راه برای هم‌افزایی و همکاری شرکت‌های فناورانه است...

محمد مهدی فداکار در دیدار فعالان کسب و کارهای دیجیتال و فناور پایه استان افزود: ما حمایت و همکاری خود را برای پیشبرد منافع استان در این بخش خواهیم داشت.
وی اظهارداشت: ظرفیت‌های بلااستفاده زیادی در استان داریم و باید این هنر را داشته باشیم که سرمایه‌گذاری را با امکانات موجود و استفاده از شرکت‌ها که ظرفیت‌های اقتصادی استان هستند، آغاز کنیم.
فداکار سامان دادن شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری استان کرمان را ۲ مقوله مهم و ظرفیت فوق‌العاده برای استان دانست و گفت: برای اجرایی شدن پارک علم و فناوری شماره ۲ استان تلاش می‌کنیم و تعجیل داریم که هرچه سریعتر کار انجام شود.
استاندار کرمان بر برگزاری جلساتی مداوم برای ارائه راهکارها و گزارشات از روند کارهای انجام شده توسط شرکت‌ها تاکید کرد.
نماینده دولت در استان کرمان همچنین پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: استان کرمان در حوزه علم و فناوری یک پارک علم و فناوری داشته که خیلی مورد مشارکت همه دانشگاه ها قرار نگرفته و بیشتر محدود به دانشگاه هایتک بوده است؛ لذا احداث پارک علم و فناوری شماره ۲ استان مصوب شد که در کرمان مستقر می شود.
وی اظهار داشت: ظرفیتی در قانون جهش دانش بنیان ها وجود دارد که مجلس اوایل امسال آن را مصوب کرد و در ماده ۱۱ آن، ظرفیت فوق العاده ای وجود دارد و آن ظرفیت استفاده از مالیات شرکت های اقتصادی است؛ شرکت های بزرگ به جای پرداخت مالیات می توانند در پارک های علم و فناوری سرمایه گذاری یا سهام شرکت های دانش بنیانی که در بورس هستند خریداری کنند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه انگیزه کافی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد، افزود: ساخت قطعه های مورد نیاز شرکت ها در کرمان برای شرکت های دانش بنیان ظرفیت خوبی است که زمینه بسیار خوبی برای کار است.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه انگیزه کافی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد گفت: منعی برای کار شرکت های دانش بنیان در سایر حوزه ها وجود ندارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6696
اخبار مرتبط
نظرات شما