• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
مدیرعامل شرکت نفت منطقه کرمان اعلام کرد

تامین سوخت موردنیاز حمل محصولات جنوب

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان از تامین سوخت موردنیاز در فصل برداشت محصولات کشاورزی و تره بار در جنوب کرمان خبر داد و گفت: علی رغم اینکه سوخت به بعضی نواحی تخصیص داده شده، باز با کمبود روبرو هستیم...

سیدباقر نورالدینی به مشکلات فراروی راه اندازی جایگاه های CNG اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص های مهم راه اندازی جایگاه CNG رعایت استانداردهای لازم است و دلیل هم دارد چون فشار گاز خانگی بک تا دو بار است اما  گاز جایگاه بیش از ۲۵۰ بار فشار دارد لذا رعایت نکات استاندارد در اولویت است.
وی آگاهی بخشی دستور العمل ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: قبل از ورود به جایگاه باید سرنشینان خودرو پیاده بشوند، زیرا شاهد اتفاقات ناگوار به دلیل عدم رعایت استانداردها هستیم.
نورالدینی نسبت به گازسوز کردن زیرپله‌ای خوردوها انتقاد کرد و گفت: استفاده از مخازنی که عمر مفید آنها گذشته، خطرآفرین است زیرا دیده شده این افراد بدون توجه به هشدارهای ایمنی با سرنشینان وارد جایگاه می شوند که انفجار مخزن را  به همراه داشته، آنهم با خسارات جانی و مالی که قابل جبران نیستند.
وی به هزینه های استانداردسازی اشاره کرد و گفت: مخازن برای تست به شهر کرمان منتقل می شوند که چاره‌ای غیر از این نیست، چون جان مردم مهم است و در این  مورد کوتاه نخواهیم آمد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمان از اهتمام این شرکت در راه اندازی جایگاه های CNG خبر داد و افزود: راه اندازی سه جایگاه در گنج آباد، عنبرآباد و دوراهی دوساری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار است و تا سال ۱۴۰۲ وارد چرخه می شوند.
وی گاز CNG را پاک و کم هزینه عنوان کرد و افزود: باید زمینه استفاده عمومی از این نعمت فراهم شود.
نورالدینی در پاسخ به سئوال ایسنا مبنی بر چرایی ازدحام جمعیت در شرکت نفت جیرفت و نارضایتی ها نسبت به توزیع نفت سفید گفت: یک اداره است و ۸۸ هزار خانوار که برای ثبت نام مراجعه می کنند. اگر چه از سال ۱۳۹۹ توزیع الکترونیکی نفت سفید را شروع کردیم و اولین استان پیشرو بودیم که کالابرگ را حذف کردیم. البته ثبت نام تا سال ۱۳۹۹ به‌سختی انجام شد و تا سال ۱۴۰۰ مشکل‌ خاصی وجود نداشت.
وی در ادامه توضیحاتش اظهار کرد: وقتی یک دهستان به بخش ارتقاء پیدا می کند کُدهای پستی به هم میریزند که یک سری از خانوارها حتما باید کُدهای پستی را تغییر می دادند و هجم مراجعه کننده زیاد می شد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان کمبود نیروی انسانی را نیز از دلایل ازدحام جمعیت درب شرکت نفت جیرفت و جنوب کرمان دانست و گفت: برای جبران این مشکل تعدادی نیرو از کرمان و دیگر نواحی برای پاسخگویی به مردم در شرکت نفت جیرفت مستقر شدند تا ثبت نام تسریع شود.
وی از توزیع ۲۳ میلیون لیتر نفت سفید در سال‌جاری در جیرفت خبر داد و افزود: این رقم ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
نورالدینی از رشد غیرمتعارف نواحی شرکت پخش فرآورده های نفتی انتقاد کرد و افزود: همه می دانیم بنزین به‌ کجا می رود و جیرفت سال گذشته ۴۰۰ هزار لیتر مصرف داشت که امسال تا یک میلیون لیتر هم تامین می کردیم اما باز با کمبود روبرو بودیم.
وی از آرامش حاکم بر وضعیت مصرف بنزین در جنوب کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر تا حدودی بنزین مدیریت شده و سوخت رسانی تداوم دارد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمان از تامین سوخت موردنیاز در فصل برداشت محصولات کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: مصرف گلخانه‌ها در این فصل حذف شده و همه همت شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین سوخت حمل تره بار و محصولات کشاورزی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، وی استفاده از انرژی گاز را مورد تاکید قرار داد و از مالکان خودروهای عمومی خواست از طرح رایگان گازسوز کردن استفاده کنند و مابقی هم به مراکز استاندارد برای گازسوز کردن مراجعه نمایند.
نورالدینی از هوشمندسازی جایگاه های CNG خبر داد و گفت: از ورود خودروهایی که در مراکز زیرزمینی گاز سوز شده اند، به جایگاه ها خودداری می شود و با هیچکس تعارف نداریم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6842
اخبار مرتبط
نظرات شما