• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رقم خورد

اخذ درجه دانش بنیانی ۳ شرکت فناور رفسنجانی

مدیر پردیس علم و فناوری رفسنجان گفت: سه شرکت از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان طی ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به اخذ درجه دانش بنیانی شدند...

حسین کاظمی اظهار کرد: شرکت آروند زمان اکسیر هفتواد با نام تجاری آزا و مدیر عاملی مهندس زمانیان در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و با هدف اتصال فضای فناوری به صنایع و معادن در حوزه مانیتورینگ و دیسپچینگ توسط تیمی متخصص به وجود آمده است.
وی افزود: در حال حاضر این شرکت محصول "سامانه هوشمند مانیتورینگ و دیسپچینگ" را در حوزه ماشین آلات معدنی در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تولید کرده است.
وی درمورد دومین شرکت عنوان کرد: شرکت دانش بنیان پیوندگستر پارسان با مدیر عاملی دکتر شمشیری است که کودهای زیستی بیومیک و بیوفیت، محصولات این شرکت بر پایه دو گروه متفاوت از میکروارگانیسم‌های همزیست تولید شده و حاصل چندین سال پژوهش‌های پیوسته در قالب پایان نامه‌های دانشجویی و طرح‌های تحقیقاتی می‌باشند.
کاظمی تصریح کرد: مهندس پورنجفی مدیرعامل شرکت دانش بنیان امیر دایا کویر سومین شرکت فناور است که توانسته درجه دانش بنیانی را اخذ نماید.
مدیر پردیس علم و فناوری رفسنجان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته مبحث آب و کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و با گسترش صنایع کشاورزی، نیاز این صنعت مادر به آب نیز افزایش یافته، بیان کرد:  در استان کرمان بیش از ۴۴ هزار حلقه چاه آب وجود دارد که این چاه های آب، علاوه بر رفع نیاز برای شرب مردم برای مقاصد کشاورزی نیز از این چاه ها استفاده می شود. با گذشت زمان روش های مختلفی برای پمپاژ از چاه های آب صورت گرفته است که با توجه به کاهش سطح آب استان و همچنین افزایش چاه‌های آب، تاکنون میانگین عمق چاه های آب به ۲۵۰ متر رسیده و با توجه به برداشت های بیش از حد آب به عمق پایین تر تا ۴۰۰ متر هم خواهد رسید.
به گزارش ایسنا،کاظمی اضافه کرد: پمپ های توربینی تور بالانسی که در شرکت امیر دایا کویر ساخته شده، یک روند سه ساله را طی کرده تا به این حد از فناوری و تولید یک محصول با قابلیت های ویژه ای چون افزایش فشار و کاهش برق ۱۵ تا ۲۰ درصدی و همچنین افزایش عمر پمپ ها از یک سال به سه سال دست بیاید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6899
اخبار مرتبط
نظرات شما