• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی؛

کرمان میزبان همایش «گُذر و درنگ»

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش گُذر و دِرنگ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه جاری در این استان گفت: این همایش که گذری بر معماری استان کرمان خواهد داشت با همکاری مرکز معماری اسلامی ایران و در قالب رویدادهای مختلف برگزار می‌شود...

مجتبی شفیعی  با اعلام این خبر اظهار کرد: همایش مذکور با هدف معرفی و احیاء معماری ایرانی (کرمان) و در قالب نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های عملی و بازدیدهای معمارانه برپا می‌شود.
او افزود: رویدادهای تعریف شده برای این همایش در قالب عناوینی همچون نجابت معماری خشتی، خانه در معماری کرمان، جمال و جلال در معماری ایرانی (بازخوانی آرامگاه‌های کرمان)، باغ ایرانی (بیکرانگی پردیس در دل کویر)، روایتی نو از بازیگر بازآفرینی محله، معماری دستکند میمند، معماری و نجوم در میان ستارگان خواهد بود و همچنین کارگاه‌های تجربه عملی مرمت، خشت‌زنی و سفال‌گری را نیز خواهیم داشت.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به حضور اساتید برجسته کشوری و استانی در این همایش اشاره کرد و گفت: استاد محمدرضا اولیا، پیمان سلیمانی، محمدعلی سیستانی، کوروش افضلی، بتول شمس‌الدینی، رضا ریاحیان، ملیحه نوروزی، حسین کاظمی، عباس همت‌آبادی، عباس ابراهیم‌پور، آرمان باقری و امیر عباس شهدادی از جمله این اساتید خواهند بود.
به گزارش ایسنا، شفیعی با اشاره به اینکه این همایش در شهرهای بم، شهربابک(میمند)، کرمان(ماهان- شهداد) و رفسنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: بازدید از بافت تاریخی کرمان، آثار ثبت جهانی و ارزشمند این استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای همایش مذکور است.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7305
اخبار مرتبط
نظرات شما