• جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024

  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024
به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی؛ انجام شد

تجلیل از حامیان و حافظان میراث‌فرهنگی کرمان

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی از حامیان و حافظان میراث‌فرهنگی در روستاها و شهرهای دارای بافت تاریخی استان کرمان تقدیر شد...

فریدون فعالی امروز اول خرداد ماه در نشست با شهردار، بخشدار و دهیاران روستاها و شهرهای دارای بافت تاریخی استان کرمان با اشاره به اینکه وظیفه همه ما در مقابل میراث ارزشمند این خطه، مردمی کردن حمایت از این میراث گرانبهاست، اظهار کرد: مرمت و حفاظت از بافت‌های تاریخی شهرستان‌های بردسیر، زرند، کرمان، کوهبنان، بخش‌های گلزار، لاله‌زار و راین و همچنین روستاهای قناتغستان، تیکدر، بهرامجرد، شاه‌آباد، افزاد، نجف‌آباد و ... نمونه‌هایی موفق از همکاری مردم و مسئولان در استان کرمان است.
وی افزود: با توجه به پهناور بودن استان کرمان و وجود بافت‌ها و آثار تاریخی فراوان در جای جای این استان و همچنین محدود بودن اعتبارات اداره‌کل میراث فرهنگی به شدت نیازمند همکاری مسئولان در شهرها و روستاها هستیم.
فعالی با تاکید بر مشارکت بنیاد مسکن، اداره‌کل روستایی و میراث‌فرهنگی برای تجمیع منابع اعتباری در زمینه مرمت و حفاظت از بافت‌های تاریخی بیان کرد: توسعه همکاری‌های بین دستگاهی بدون شک نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت که نمونه‌هایی از آنها را شاهد هستیم.
به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: حفاظت از بافت‌های تاریخی و همچنین توسعه گردشگری استان کرمان در گرو همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان استانی است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7382
اخبار مرتبط
نظرات شما