• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
مسیر ده ساله قیمت‌گذاری‌ تا ۲۰ درصد قیمت روز کارشناسی؛

بررسی دفترچه ارزش معاملاتی 1403 در کرمان

به گفته رییس شورای شهر کرمان بررسی آخرین دفترچه ارزش معاملاتی سال ۱۴۰۲ بر مبنای ۱۴ درصد قیمت کارشناسی روز، نشان می‌دهد میانگین افزایش قیمت در مناطق مسکونی، هشت‌دهم درصد و در بخش تجاری، چهاردهم درصد بوده و این برای شهرداری به عنوان ذینفع عمده این بخش، ناچیز و موجب عقب‌ماندگی شهر کرمان است...

محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان ، در نشستی که با حضور رییس شورای اسلامی شهر کرمان، مدیرکل امور مالیاتی، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر امور اراضی، معاونان معماری و شهرسازی و مالی و اقتصادی شهردار کرمان و برخی دیگر از کارشناسان ادارات برای بررسی دفترچه ارزش معاملاتی سال 1403 و میزان افزایش سالانه آن، برگزار شد، با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کنیم، بر همکاری سایر نهادهایی که برای کوتاه‌کردن فرایندها می‌توانند منشأاثر باشند، تأکید کرد.
وی افزود: به همین دلیل امروز همۀ دستگاه‌های مرتبط با قیمت‌گذاری دفترچه ارزش معاملاتی را دعوت کردیم تا با هم‌فکری و بیان نکات مهم و مشکلات و میزان افزایش قیمت هرساله دفترچه ارزش معاملاتی، یک راهبرد تعیین کنیم تا شهر و مردم از آن منتفع شوند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: طبق قانون باید قیمت‌گذاری‌ها طی مدت ۱۰سال به ۲۰ درصد قیمت روز کارشناسی املاک شهر برسد.
علیرضا نادری افزود: اما بررسی آخرین دفترچه ارزش معاملاتی سال ۱۴۰۲ که بر مبنای ۱۴ درصد قیمت کارشناسی روز ارزشیابی شده، نشان می‌دهد میانگین افزایش قیمت در مناطق مسکونی، هشت‌دهم درصد و در بخش تجاری، چهاردهم درصد بوده و این برای شهرداری که عمده‌ترین استفاده‌کننده از این بخش است، بسیار ناچیز و موجب عقب‌ماندگی شهر کرمان است.
وی ادامه داد: باید برای پیشرفت شهر کرمان، در این خصوص کاری انجام دهیم که مطابق قانون باشد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: شیوۀ محاسبه را باید اصلاح و متناسب با توان جامعه، کم‌کم افزایش داد.
به گزارش کرنا، در ادامه، مدیران‌کل راه‌ و شهرسازی، امور مالیاتی و امور اراضی نیز نظرات و مشکلات ادارات متبوع خود در این خصوص را بیان کردند و پس از بررسی، مقرر شد تصمیم نهایی درخصوص نرخ نهایی دفترچه ارزش معاملاتی سال۱۴۰۳، در نشست آتی و با حضور تمام اعضای حاضر و مدیرکل ثبت و کارشناسان این اداره برگزار شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10425
اخبار مرتبط
نظرات شما