• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان؛

بودجه 1500 میلیارد تومانی شهرداری کرمان تصویب شد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان کلیات بودجۀ 1500 میلیارد تومانی شهرداری کرمان در سال 1400، با هفت رأی موافق و چهار رأی مخالف مورد تصویب قرار گرفت.

حسین چناریان رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی کرمان در نشست عمومی شورا به بودجه پیشنهادی شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰ و بررسی آن به استناد دستورالعمل وزارت کشور اشاره کرد و گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که با توضیحات شهرداری، هزینۀ اقدامات عمرانی و دیگر هزینه‌های پیشِ رو در آن محاسبه و پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه با طرح بودجه پیشنهادی، اصلاحات مد نظر کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز ازسوی شهرداری بررسی و به شورا ارسال شده است، افزود: شهرداری در سال‌جاری کار قابل تقدیری انجام داده و براساس گزارش حوزۀ مالی شهرداری، ۱۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال تحقق پیدا کرده است.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به زحمات شهرداری در تنظیم بودجه، بر ایجاد درآمدهای پایدار تأکید کرد و گفت: باید هزینه‌ها را کاهش دهیم؛ زیرا در بودجه‌ریزی، پایین نگه داشتن هزینه‌ها بسیار مهم است.

علی خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورا نیز با بیان اینکه بودجه شهرداری در مقایسه با پنج‌سال گذشته، حدود 85 درصد افزایش داشته است، افزود: این افزایش در سال‌های گذشته هیچ‌گاه بیشتر از 55 درصد نبوده است.

وی ادامه داد: این میزان بودجۀ مصوب و درآمدهای وصولی، نشان‌دهندۀ مدیریت صحیح  و کارآمد شهردار کرمان است.

محمد فرشاد رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: مدیریت کارآمد، یعنی ایجاد توازن و تعادل بین هزینه و در آمد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد افزایش حقوق کارکنان در سال آینده را نیز باید در هزینه‌های شهرداری محاسبه کرد، به انعقاد قرارداد بعضی از پروژه‌های عمرانی اشاره و تاکید کرد: نیاز است این هزینه‌ها نیز مد نظر قرار گیرد و بودجه براساس ۱۵۰۰ میلیارد تومان بسته شود.

در این نشست کلیات بودجۀ 1500 میلیارد تومانی شهرداری کرمان در سال 1400، با هفت رأی موافق و چهار رأی مخالف مورد تصویب قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2971
اخبار مرتبط
نظرات شما